Fenan give you some pointers so even you might be an great Lensjocky

_MG_1004

Eftersom Färjestad travbana ligger alldeles intill Klarälven så hörs kommentatorn röst runt hela Karlstad när det är race. Det sägs att om det helt vindstilla så hörs kommentatorn jubel [om han får in en spik ] ända till Seffle. Klarälven är inte en offentlig badplats, det är mer som en offentlig informationskälla. Förr kallades hon  ”Älvtelegrafen”. Igår hörde jag telegrafen spela, så vi tog oss en tur – jag och min lilla svarta Japan Canon-san.
_MG_3420

Eftersom jag med största säkerhet har gjort alla, så tänkte jag ge er lite tips för att undvika att torska i de vanligaste fotofällorna som lurar runt hörnet på de svenska travbanorna. Först tänkte jag gå igenom fällorna off-track. Bilder på uttråkade hundar kan verka kul för stunden, men tänk ett helt fotoalbum! Aargh :(
_MG_1007

Onger som kutar runt och lipar klädda i onesie’s är rätt kul att glo på i in real, men på bild blir det ganska platt. Och dom små jävlarna är helt hopplösa att få skärpa på.
_MG_1117

Travrâvarna. Dom har varit med om allt och saltar varenda berättelse så grovt att det enda som avlöser garvet är tårarna. Rektigt dretkul att lyssna på – mindre kul bildvärde.
_MG_1278

Det finns hästar som skiner upp med värsta Bollywood/Maybelline leenden och vissa to.m blinkar med ögonen så fort dom ser en Lensjocky.. Känns rätt plastigt och tillgjort.
_MG_1480

Tvåmanna sulky tyckte jag var apkul första gången jag såg det, men nu känns det bara såå tvåtusensju.
_MG_1525

Cyklister på banan kan väl va kul nån gång. Två gånger om han skulle rulla på en tight mankini :D
_MG_1641

Körsvennar i motljus? Been there done that, and my responce today is don’t even go there boy!! [or grrl!!]
_MG_1322

Att hitta på en bra/dålig anledning till att nonchalera Björn G tycker jag känns allra svårast. Går faktiskt inte, inte ens i ironiskt.
_MG_1078

Men bet absolutien…
_MG_0999

Tja!
Eftersom jag mår rätt risigt just nu så får ni ett gammalt inlägg att titta på. Det har faktiskt legat i utkastet i flera år, och jag fattar faktiskt inte riktigt vad jag ville få fram egentligen idag så lägg inte för mycket allvar i texten. Jag stötte på ordet LENSJOCKEY dagen innan jag började med detta inlägg. Minns att jag tyckte att ordet lensjockey var ett så coolt namn, och jag trodde så klart att alla fotografer på jordens engelskspråkiga travbanor runtom världen kallades så. [Fail] Efter att Karlstad kommun byggt en badplats i Klarälven så hittade nån journalist en gammal lag från artonhundrakallt som sade att klarälven är ingen badplats så klantskallarna på kommunen fick sätta upp skyltar som sa att det ”Var förbjudet att bada på den nya badplatsen” Tror det var det jag jiddrade om till bild två. Inte säker dock!

//Fenan

Lämna en kommentar