Nöff Nöff

Piggie playing with a pine branch

När det var julmarknad i skogen här i Karlstad i början av December hände nåt märkligt som aldrig hänt förut. Jag blev helt sagolikt förjust i ett svin!
Piggy runnig to the photolog

Och inte vilket svin som helst heller – Ett mamma svin!
Miss Piggy

Omdömena från de andra besökarna var inte så roliga att lyssna på. Djävlar så ful, fet, äcklig, var bara några av de fula orden hon fick kastat över sig.
Oink! Oink!

Det knäppaste av allt var att alla nedsättande ord kom faktiskt enbart från det täckta könet. Undrar varför egentligen det ska va så svårt för tjejer att va snälla mot andra tjejer? Eller bara låta folk se ut som dom gör och själva hålla käften! Dom var så taskiga att jag naturligtvis åkte på en grov släng av Ståkkolmaressyndromet pga deras skabbiga kommentarer. Jag fatter inte heller hur det är möjligt att dom kan bli så sur på nåt som är sååå djäääävla söööött!!!
Rear Pig Tail

Nån hade slängt in en avsågad tallgren i hennes hage.
Smells like Pine in Snow??

Jag vet faktiskt inte alls vad en gris käkar? I djurprogrammen på TV ligger dom ju mest och rullar runt i leran. I nyhetsprogrammen så brukar det oftast vara ledsna villaägare som fått trädgården uppbökad. Och i kvällstidningarna så handlar det mest om böndernas ekonomiska förening Scan / Swedish Meats som helst av allt plågar ihjäl dom.
Lookin' for something to eat

Men att tre tum tjocka grenar skulle ingå i hennes kostcirkel känns väl ”så där” på min inte helt vetenskapligt exakta tolvgradig trolighets-skala. Högst fyra / tolv.
Piggy and Pine branch

Tallbarken verkade lukta rätt gôddigt iaf. Hon bökade mer än gärna fram och tillbaka med grenen, som såg rätt kul ut irl / live. Och när jag stod där och stortrivdes med allt så började jag känna hur en ”julskinka fri jul” tanke bara smög över mig. Det har jag faktiskt aldrig känt förut, och det kändes som en bra dum idé för resten av kvällen också. En jul med mat som aldrig har haft varken föräldrar, morfar eller en het farmor liksom!
Piggy eating Swedish Pine

När jag åkte på halsflusset fra Tomteboda som resulterade i att jag blev tvungen att hoppa på denna astrista soppa, glass, treo och clementin dieten över julen så blev det nästan tanken verklighet. Men vad tycker ni? Skulle du vilja hoppa på skink fri jul 2012, eller bara sympatisera lite med mig i min olyckliga tid här och nu? Vi kan ju i annars göra som apan och tänka lite på grisens röv under julmiddagen i alla fall. Det kostar ju inget :)
Piggin' around
detta skulle egentligen ha publicerats redan igår den 23’e men pga febern så har jag inte orkat sitta uppe så länge. Sôrry att allt blev så luddigt…

Kommentera

