EU Rasar

IMG_9017

När jag förra veckan stod och väntade på att två lyktstolpar skulle tända sig. Eller tänt sig hade dom gjort, jag stod och väntade på att dom skulle börja skina så jag kunde sänka exponeringen lite och då få lite bättre tryck i himlen i bakgrunden. Det tog en stund och under tiden kom jag och tänka på när ur-lågenergiglödlampan introducerades. Jag älskade den!! Älskade hur sakta den tändes, perfekt att slippa och bli bländad när man skulle smyga ut på drethuset mitt i natta.
IMG_9020

Det tyckte inte pajasarna inom EU som förbjöd den genast med motiveringen ”en lampa får inte tändas så sakta” Cigaretter som till och med ger andre man cancer vill dom inte förbjuda. Snus som endast får säljas utanför EU är mycket mer intressant att förbjuda. Vilka jävla clowner dom är asså. Om en spanjorska åker till Sverige och begår en abort så kan hon dömas till fängelse om de spanska myndigheterna får reda på hennes olagliga handling. Många lägenhetsbränder startar när rökare somnar medans dom röker. [läs Monica Z ] I USA finns det flera delstater där cigaretten måste vara tillverkad så att den slocknar om rökaren slocknar och släpper ned cigaretten i sängen. Gissa hur EU resonerar runt cigaretter som sparar människoliv, näe just det! Dom rasar mot lampor som tänder sig för sakta. Muppar!
IMG_9028

Kommentera

