Det kom norrifrån

IMG_6749

Det kom ett en-propellrigt flygplan som skar genom Karlstads luftrum förra hälja.
IMG_6743

Jag gick igång direkt och skrek: WARBIRD! Incoming warbird at 12 0’clock high! Det är en Messerschmitt, eller nej den har ju fel vingar. Det är en Focke Wulf.
IMG_6748

Nej det är en P-51’a. Men när hon steg såg jag dubbelhytten, hade inte Zero dubbelhytt? Eller
IMG_6750

Eller en TBM Grumman.
IMG_6751

Eller T-6 Texan.
IMG_6752

Innan jag hann gissa klart så var hon redan gone.
IMG_6756

Surt sa räven! När hon flög vidare mot Karlstad Downtown fick jag med en flaggstångs-knopp…
IMG_6759

Tänk om hon hade flugit lite mer till höger om mig, då kanske jag hade fått en flygplan + måne bild. Och som jag ser storleken på planet och månen på dom obeskärda bilderna så hade det bleve en ruggitgt skön Airplane-passing-the-moon-perfect-timing bild.
IMG_6760
om du inte fått nog av flygplan än, klicka här!

2 thoughts on “Det kom norrifrån

  1. Vore kul att fota hembygden från luften någon gång. Jag har nämnt det för en SAS-kapten som ibland tar sig en flygtur i en något mindre kärra, men vet inte om han uppfattade mitt önskemål.

  2. HAHA, vi har en propellerdriven kille här som pratade om att skaffa en tvillingsele som jag skulle hänga i och dokumentera hembygden i.
    När jag sa att det var en jättekass ide så verkade det inte som att han uppfattade min höjdskräck.

    Flying dude lll

Kommentera

