At first i was afraid that i was petrified. Kept thinking i could never live without the snow by my side, or could i

IMG_4299-2

Skulle ba traska i till centrum och tjacka färdiglagad käk, och då kom värsta 08’a snöstormen.
IMG_4262-2

Fast shit vilken form jag var i. Skulle ta en bild på snön, vägen var för mörk :( Gissa vad gjorde då? Ba vänta tills det kom en bil som lyste upp trottoaren åt mig.
IMG_4274-2

Bara köra på samma exponeringar och sedan välja ut den bild som såg bäst ut. No PS justeringar här inte :)
IMG_4278-2

På en vägg såg jag en lampa med det konstigaste fasad-skenet . En lampa som hade fått art.no: f/22 om det hade varit jag som formgivit den.
IMG_4330-2

Mitt på Brogatan stannade det en mörk & mystisk bil med lättmetallfälgar, sen när det kom en mörk och ännu mer mystisk man man gående mot den så sjappade direkt.
IMG_4312-2

I övrigt kan jag säga att trafiken verkligen kröööp fram. Såg folk som gick ikapp bilarna!
IMG_4295-2

Kallstabuss var dom enda som inte körde med ett okokt ägg melan foten och gaspedalen.
IMG_4301-2

och den svartze BMW’n. Shit vilken fart han fick upp runt tjärnet.
IMG_4300-2

När det kom in en röd 745 mot korsningen Sundsta – Bro så kändes det som: Nu kommer bilden, en tokig volvo som kommer sladda hela vägen till Tingvallabron!!
IMG_4315-2

Sen såg jag övningskörningsskylten… suck…
IMG_4324-2

När det kom en Benz som ägaren hade haft det dåliga omdömet att foliera ned så den skulle efterlikna en Shelby Cobra så gav jag upp och drog vidare.
IMG_4332-2

Framme i Karl’s stad upptäckte jag att där hade snöandet gått över till ett läckert wermländskt regnoväder.
IMG_4342-2

Värsta par-paraplyvädret var det.
IMG_4363-2

Konstigt nog så var det bara på Drottningens gata som paraply var standard issue equipment.
IMG_4338-2

På Järnvägsgatan gick alla som dom föddes.
IMG_4349-2

Ungefär lika ologiskt som att en BMW skulle komma hem från helgens fjällsemester i Sälen till Dalarna utan ens en dretrand på bilen.
IMG_4356-2

Kvällens mest ologiska [ologiskt i Vladimir Putin klasse ] stod ändå Kallsta Kommun för. Wermlann är förklarat som ett vår landskap av SMHI, det har bara varit plusgrader de senaste veckorna och det var även plusgrader igår som vanligt. Och ändå skickar dom ut saltbilarna, och ända från Falköping också (?)
IMG_4381-2

Kommentera

