the Birds are flirting up there in the sky

P1060965

I Lördags när jag kom ut ur butiken så kom en skvadron kajor och gjorde en lågsniff rakt över mig :-)
P1060956

Shit vad fotosugen jag blev men eftersom det regnade nåt alldeles djuriskt så fick ett av valven på tingsrätten fungera som regnskydd.
P1060978

Från tinget hade jag en stor och fin utsikt över kaj-luftrummet.
P1060949

Fôgglera höll sig dock på ett väldigt avstånd från min tjugoåtta.
P1060951

Dom var väldigt få till antalet också, om man jämför med vårat första möte utanför butiken.
P1060952

Men ju närmare dom kom ju fler blev dom, såg i alla fall ut så…?
P1060954

Tillslut kom jag dit där det inte längre funkade att va en feg kaj ‘o’ graf längre. Jag gick ”all in” och riktade linsen rakt upp mot regnet.
P1060959

Sen var det precis som att nån hade satt på Bolibompa, för nästan varenda fôggel försvann från himlen.
P1060962

Det var några få som fortfarande snurrade runt.
P1060968

Tillslut försvann även dom och då kom den där trista ensamhetskänslan som alltid vill krypa upp och lägga sig på min bröstkorg.
P1060973

När jag drog iväg så var endast Mr Dounut kvar på stora torget i Kallsta. [i vänstra hörnet, neonbelysning ]
P1060976

The End!
P1060947

Kommentera

