inte alls långt bortifrån sandens grunda udde

IMG_0206

Skulle ba ta en halvsnygg bild på bron med Brf Utsikten som bakgrund från Sanngrunnsudden. Fick dock problem med exponeringen [tror bannemej det berodde på klarans lugn ] så jag blev där en överdrivet lång tid och när jag var klar så kom hanDå var det ruggigt nära att jag åkte på sjättegradens skrattskador på mina flimmerhår.
IMG_0200

Det kom en märklig kastvind samtidigt som en stressad och väl regnskyddad cyklist rullade uppför på bron som formade hans bakre regnskydd till en Dart Vader cape, fast han liknade mer Zorro på sin svarta järnhest. Tyvärr fick jag ingen bra bild på The Zorro, så slut nu dina ögonlock och fantisera lite nu! Och skratta!!
IMG_0203
Note To Self: Det regnade inte vid fotografitillfället.
Note To Self: På första bilden kan du se fyra broar.

11 thoughts on “inte alls långt bortifrån sandens grunda udde

  1. Verkligen snyggt Christian!!:) bra exponering, bra ljus och skarpt.
    Påminner mycket om Halmstad och broar där plus glasbiblioteket.

  2. Tjena bAbs
    Innerst inne tror jag att den är för överexponerad, och att den exponeringen i sin tur gör att den ser skarpare ut än vad den är i verkligheten är. Men det kommer jag aldrig erkänna för någon annan än dig :) Jaha Halmstad asså, när kommer dom bilderna läggas upp då? Nu? Vad gör du i Halmstad så ofta förresten? Hur långt avstånd är det mellan fd Järnvägshotellet och stadsbiblioteket i Halmstad?

    //Kristian

  3. Hej!! Den överexponeringen kan du ta ned med highlight i Lightroom. Endast ett litet snäpp. Eller gör du bilderna svart vita, kan också bli väldigt bra.
    Bilderna från halmstad hittar du nog på flickr.com någonstans. Även på bloggen.
    Jag åker inte till Halmstad så ofta, kanske en gång om året. Det är 25 mil tur och retur med bil. Du stavar ditt namn med K. ok.
    Schäfern är det din hund?
    /barbro

  4. Hey You Babz

    Överexponeringen: Lagd [publicerad] exponering ligger!
    K funkar bäst: När du kör din C-H kalle anka stavning så har jag faktiskt inte en aning om vem du snackar med?
    Highlight: Vad är det? Har du LR5? Jag Googlade på Highlight och kom till Sveriges största butik för graffiti?? Förklara dig för böveln! Med SVENSKA ord!!
    Schäfern: Vart såg du en sån hund nu’rå?? Va? Jag har iaf ingen Schäfer. Schäfrar hatar mig, visste du inte det, jooru!
    Halmstad: Du har ingen anknytning dit alltså, du åker bara dit och tar en redig drängfylla och grisar runt eller?

  5. Lightroom, blidflödesprogram, har en funktion som kallas highlight. Den funktion drar ned starkt ljus. Oftast till fördel.
    Ok… ingen schäfer allstå.

    Nej, inte numer. När jag åker till Halmstad blir det till tandläkaren. En ganska trevlig utflyktsresa tur och retur till en stad jag tyckte om.

  6. Mä äru go eller? Babsan föi hrlvete asså!
    Jag vet vad LR är. Jag har LR4. Men jag har ingen funktion som heter highlight! När jag googlar på Highlight så kommer jag till Sveriges största butik för graffiti, inte till LR…

  7. Ja men dåså, jag har Lightroom 4.1. Highlights finns med i bildredigeringen… två snäpp ned från exposure and contrast. Hur svårt ska det va att hitta den?

  8. Jag kan inte förstå hur du kan va så stönig när du innerst inne vet att en fena aldrig har fel, så alltså är det du som har fel!
    Är du inte orolig för att du kommer återfödas som en poliskvinna när du bråkar på så här?

    Nå vart är den nu då???
    LR4

  9. Aha! nu vet jag vad som fattas. jag använder Lightroom i engelsk version. Och du i svensk version.
    Högdagrar…ha!
    tänkte på det där, att gråter dig till sömns:)(…vilket du inte alls gör…) pga min konstruktiva kritik på dina bilder. Du har förbättrat dem betydligt.
    Har inte du ambitionen att höja dina fotografiska kunskaper?

  10. Bäste Babs

    Jag har redan höga fotografiska kunskaper.
    Finns ingen som jag ser anledning att höja den nivån mer.
    Själv då?

Kommentera

