Karlstad har blivit en våt stad

IMG_6006

Gammalt inlägg, gjorde det ungefär när första den första snön som kom precis hade smält bort. Skulle gissa på att titeln var en självupplevd verklighets upplevelse.

När jag skulle passera Östra bron så var det något som var så ohyggligt vackert precis mitt på bron [tänk dig när den första vita mjölkdroppen tränger sig igenom ditt heta frukost kaffes svarta ytskikt ] som gjorde att jag blev mer eller mindre tvungen att ta fram min coola canon camera och ta några bilder.
IMG_5919

Och när det kom en småbarnsmamma i full galopp på gôbbholmens annars så aptrista spår. Punkt b: Som övergav sin klon vid en vit björk. Punkt a: Galopperade vidare mot strandkanten och drog fram sin camera och började fylla sitt minneskort med de underbaraste av bilder.. som jag förstod att det var vacker därifrån också :)
IMG_5924

Sen kom en sån där dum tanke som man kan få när man har legat och vritt sig i timmar i sängen utan att man kan somna. Vad är det som är så jävla vackert då!! Pissigt ljus, dret trist himmel och klaran ligger inte alls som den spegel som den borde med alla isflak överallt. Eller du, kan det vara vattenrännorna i isen då? Neä’rå!
IMG_5928

Några timmar senare åkte jag till en närliggande bro. [se bild två ] Både rännorna och vackerheten var som borta…
Through that old Stonebridge in the dark

Kommentera

