Skulle ba kolla lite över min vänstra axel innan omkörningen men sÅ DOUGH…

See Löwe

Det dök alltså upp en holländsk Scania som stod parkerad utanför 7-11 på min hornhinna.
IMG_9644

När jag såg att han drog på en kyltransport trailer så kände jag hur kulturkrocken sakta kröp uppför min stela ryggrad.  Ända sedan Goliats tid har vi Wermlänninger  använt oss av den vita isbjörnen för att grafiskt beskriva kyla. Men i Ellen, Holland kör dom med en säl med de mest gigantiska tänder jag någonsin sett asså för att beskriva kyla, förresten här kan vi snacka om T.P.T. [tänner på tôrk ] de luxe da’
IMG_9640

Kommentera

