Det här såg sjukt mycket roligare ut i verkligheten

IMG_4764

Vuxenkommentarer om vintern. Någon som vill starta? Ingen? Jag kan starta med att berätta att från dag ett har jag sett otroligt mycket folk som har stått och dragit i sina vindrutetorkare. Inte många utan OTROLIGT många. Det kändes som att varenda torkare i hela Kallsta hade frusit fast för ett tag, och så brukar det inte vara.
IMG_4794

Och vad ruggigt med bilar som har stått längs vägkanten och skrapat rutor jag har sett då. På gamla bilar kan snö från motorhuven gå in i fläktsystemet och kondenseras så att det blir ett tunt islager insidan av framrutan. Men alla bilar jag sett har haft utsidan av vindrutan helt igenfrusen. En morgon såg jag en tant som parkerade mitt på Klarabron och blockerade hela södra körfältet medan hon stod och skubbade is. Fast det var nog tur att hon stannade till där mitt på broa för nästa korsning hade nog varit hennes sista korsningen med den sikten, men gissa om det tutades! Låt nästan som motormännen biltutare kammarorkester uppträdde :-)
IMG_4001

Just det här taket håller nog rekordet på mest istappar per kvadrat centimeter just nu. Men hur? Det har varit en fem till sju minus varenda dag. Men istapparna är ju bevisligen där och jag tror den här vintern kommer bli känd som Isvintern 2014. Jag tror att FN kommer sätta ihop ett forskarteam som kommer rota i denna isvinter. Tro mig!
IMG_6427

Säkert inte på grund av isvintern 2014 men jag tycker det är viktigt att ta upp det. Till och med hundägarpacket har ändrat taktik. Från att slänga iväg dom varma och fyllda påsarna ut på gräsmattor och i diken så råkar dom jävlarna nu lite nonchalant ”tappa” dom på trottoarerna! Perfekt för små barn att leka med när pappa eller mamma är alldeles för upptagen i mobilen.
IMG_6431

Och alla herre och frulösacyklar som står och dräller överallt med krokiga styren, snea styrstammar och böja framgafflar. Djävla is allså!
IMG_6434


IMG_6429

23 thoughts on “Det här såg sjukt mycket roligare ut i verkligheten

  1. Men Snöar Babsan
    Här har jag gjort ett vasst inlägg där jag gnäller över hur ISEN håller på att ta över hela samhället. Jag gnäller ju om isen i nästan varenda rad, vaeför svarar du ”att det snöar där också”? Tolkade du min omvärldsanalys och mitt lidande över isen som breder ut sig som en: ”snöar det hos er med Babs?” fråga eller? Verkligen!?

  2. UPPRÖRD!!
    Hur fan ska du klara av och tyda mitt personliga humör när du du tolkar ”den här vintern kommer bli känd som Isvintern 2014” till
    Har ni fått någon snö där nere på skandinaviska halvöns sydligaste spets?” Näe om du inte rättar in dig i ledet omedelbums
    Så kommer jag ta upp det där ordet som du inte vill höra av, som startar på D. Snöänglar da… Tro’ru att ja är fem eller? Bah!!

  3. Oja, visst har det kommit en del snö i Skåne. Sån där lättsnö. Var ut och skotta igår. Faktiskt riktigt skönt.
    Inget skumt/felaktigt/barnsligt med att skapa snöänglar på nysnö. Om jag kunde, skulle jag inte tveka två sekunder.

  4. Förutom att man blir kall & våt!
    Seså Barbro, gå ut och gör några änglar nu :)

    Vad har du för mobilabonnemang?

  5. Jag kör med Comviq, kontant kort 100 kr + Skype med automatisk påfyllning 100 kr.
    sammanlagt cirka 200 kr var 3:e månad. Således inget abonnemang.

  6. Hello B
    Fast är det inte ett abonnemang egentligen, du abonnerar ju på ett specifikt telefonnummer.
    Jag tror faktiskt det heter ett kontantkorts-abonnemang. Eller har jag kommit på ett nytt ord nu igen?

  7. …”Eller har jag kommit på ett nytt ord nu igen?”…
    Kontant kort är inget abonnemang dvs jag betalar inte en månatlig utgift till t.e.x Telia.
    Där rök ditt nya ord.

  8. Fast egentligen Babs så har du ju abonnerat ditt nummer, du byter ju inte nummer var tredje månad. Kom ordet tebaka nu ellleeer :)

  9. Det kom däremot lite otippat.
    Jag hade räknat med en Nokia 3310 eller en Doro med stooora knappar :)

  10. Eftersom du inte har tjackat ett Nikkor 50mm f/1.4 än så tycker jag din livsstil känns… öh.. vilsen??

  11. Näej Barbro
    Den är inte ett dugg märklig, rätt normal skulle jag säga.
    Tjacka en femtia så får du reda på hur det känns när livet startar på riktigt!

Kommentera

