Undrar hur en mäklare skulle sälja in Nyholmsgatan

IMG_3536

Underbar sjöutsikt! Det är nära till skridskobana eller på denna tomt är det inte alls mycket mygg från sjön, mycket värre hos  grannarna.  *Blink*
IMG_3539

Eller att isen är så sjukt svag att kommunen varken klarar av att ploga eller sanda den :)
IMG_3545

Av nån djävla lustig anledning hamnar det ALLTID en väg mellan mig och det jag ska avbilda, som när jag skulle fotografera skylten ovan. Precis som jag hittat rätt vinkel så kom herrn og frun på bilden gående mot mig, självklart mellan mig och skylten! Då brukar jag:
1. Sänka ned kameran
2. Stå alldeles stilla
3. Låtsas som att det regnar
4. Vissla på The Kids – Forelska I Lærer’n
-under tiden som dom går förbi och sedan ta min bild. Ibland kan man se hur vissa surtanter greppar handväskan med ett tvåhandsgrepp när dom ska gå förbi.

När paret på bilden skulle gå förbi mig så kläckte herrn ur sig:
Herren Blev bilden bra?
Fenan Bilden är inte tagen än.
Herren Vill ta en riktigt bra bild så får du ta en på mig! Och så ryckte han tag i sin jacka på ett sätt som alltid antagit att en blottare skulle göra
Fenan Jag skvatt som fan innan jag hajade att han bara skojade. Det var -12 ute så hjärnan var väl inte lika exakt som en schweizisk armékniv.
IMG_3543
#detborenkulherrepåfärjestad

6 thoughts on “Undrar hur en mäklare skulle sälja in Nyholmsgatan

  1. haha, finns de som hukar sig ned — och försöker på så vis bli ‘osynliga’ dvs. de vill ej bli fotograferade. Detta fenomen hände ofta på Halmstad torg,

  2. Tjena Barbro
    Såna har vi inte i wermlann.
    Det finns dom som när dom ska gå förbi försöker gå hukande under kameran.

  3. Sånt tycker vi om Steffe
    Det är bara det att det är så svårt att se det på dom i förväg.
    Dom skulle ha en knapp på jackan, en stor gul med en leende mun så man kan se att det är ”glatt fölk” på ingående :)

Kommentera

