Arméchefen Nils Sköld sa redan på 1970-talet att ”JAS-planet hotar att bli en gökunge i försvarets bo”

IMG_0025

Igår var det rock ‘n’ roll i luftrummet här i Kallsta.
IMG_0038

Det var två Saab 39D Gripen från Skaraborgs flygflottilj hade en tight dogfight i höjd med Mt. Rud [rudsberget ] Inga gökungar där inte!!
IMG_0040

Det ruggiga var höjden dom låg på, jag hade ett 70-200 på kameran. Inte ens på 70mm så fick jag med nåt av ”battle-zonen” så det va bara att dra fram mobilen och fotografera med den. Tänk dig samtalet till 112 ”jag ser en man med ett mycket förvirrat utseende som går runt på Mt. Rud och fotograferar rakt upp i luften med en.. ett… öh… en mobilkamera” Så jämt nu sitter jag och skakar av oro och hoppas för guds skull att ingen såg och fotograferade mig där uppe :-)
IMG_0037

Här ser du att dom var två. Om du inte tyckte att detta inlägg var kul, vad tycker du om att det sitter en både vacker och stark VOLVO RM 12 spis i en SAAB Gripen?
IMG_0035

10 thoughts on “Arméchefen Nils Sköld sa redan på 1970-talet att ”JAS-planet hotar att bli en gökunge i försvarets bo”

  1. Självklart Basbo!
    Det är ju jag som har uppfunnit den kategorin.
    Tror jag höll mobilen över 37 grader för att få lyktstolpen att se rak ut :)
    Det är en jävla tur att alla knep är tillåtna när man skjuter med mobilkamera enligt FN :)

  2. Skryt lagom Kråkan :-)
    Jag samlade ihop alla lyktstolpar på Flickr. och det har blivit 4 gallerier á 18 bilder i varje. En del lyktstolpar är konstverk.

    Street Light - 1
  3. Bah!!

    Snyggt, fast var du verkligen tvungen att leta reda på alla på flickrgrafer som hade missat min kurs? The new wave – by Fenan
    1. Lyktstolpen ska INTE vara huvudmotivet.
    2. Lyktstolpen ska placeras i ena hörnet så att inte sinnesslöa människor ska av misstag ta stolpen som huvudattraktionen.
    3. Lyktstolpen ska lysa, fotograferar du människor som blundar också. Nä trodde väl det!
    4. Varför kom inte min stolpe med skona me?
    Left Them Hangin on a pole

  4. ….”Varför kom inte min stolpe med skona me?”…
    Säkerligen blir det det ett 5:e galleri med lykstolpar. Ska tänka på dig då.:) /b

Kommentera

