Pingu

SNC11965

Förra sommaren fann jag en Pingvin mellan en sten och ett elskåp. Eller fann och fann, jag såg den på kanske 100 meters avstånd när jag satt och lunchade i det gröna. Jag kunde inte tro att det var sant liksom. Den där pingvinen kommer ju att försvinna ikväll tänkte jag, och efter lite egoistiska divideringar hit och dit om vilket bra liv pingu skulle få om han flyttade hem till mig. Handskalad rysk kaviar på onsdagar osv, och OM det skulle gå åt helvete så är ju faktisk ”stöld av pingvin” i registerbladet helt okej, rätt coolt faktiskt :) Så när sista köttbullen var styckad, tuggad och svald så gick mannen utan skrupler raka vägen mot Pingu, när jag stod bredvid honom la jag min vänstra hand på hans panna och… upptäckte att pingu var tillverkad av betong och fastgjuten i backen. HAHA! Jag som trodde det var en övergiven/borttappad plastleksak!
SNC11960

Någon före mig hade nog trott att det var en levande pingvin, försökt att mata den med en jordgubbe :-)
SNC11961
vill hen se mer af pingu så finns det sju till inlägg under December 2013. klicka HÄR.

Kommentera

