Igår hände det tamefan

IMG_0464

Inte nog att gräsmattorna fick en kulör mer passande för årstiden.
IMG_0427

Vissa delar av Karlstad sken nästan som på midsommar. Hade det inte varit för dom löv lösa träden så hade jag taggat bilderna med #Midsommar 2014
IMG_0269

Håll i er nu, vi fick kyla också!! Så j-ä kallt att både hunn och förare fick pälsa upp sig.
IMG_0396

Det blev bara -2 grader, men eftersom det varit +5 grader ett tag så kändes det ordentligt i kinderna. På Heden [skorstenen ] eldade dom som aldrig förr under 2014
IMG_0361

Även om jag hatar snö mer än vad Samer hatar politikerna i Stockholm så tycker jag att Karlstad blev riktigt vackert med vitt på takpannorna.
IMG_0431

Karlstads gamla nudistbadhus såg väldigt inbjudande ut med sitt vita tak.
IMG_0459

Dykdalbernas hattar var läckert vita mot öst.
IMG_0492

Det vita partiet mellan hustaken och den lite mörkare och blåaktigare himlen gillade jag. [så mycket läckrare i verkligheten ] Ser du det vita rökmolnet till höger om klockan? Det kommer från Löfbergs Lila’s kafferosteri, men ser du uteplatserna under molnet? Och så ser du avståndet mellan uteplatserna och kyrktornet. Ända sedan det huset byggdes så har jag haft en liten dröm/fantasi att jag ska köpa en stjärnkikare och gå en läpp-läsarkurs. Sedan ska jag läsa vad dom säger när den där klockan börjar slå, helst en söndag efter en stor-helg när dom är så bakfulla så dom får migrän av telefonsignalen :-)
IMG_0482

Det vita fältet blev starkare och starkare under dagen. På kvällen så kändes Karlstad som en billig Sci-fi rulle!
IMG_0553

Kommentera

