Det är ju omöjligt bästevär

IMG_9503-2

Jag stack hem på lunchen igår för att ta med pysen ut på en snabb promenad. Grått och regn var det hela djävla hela dagen igår!
IMG_9505-2

När det kom en lastbil ute på E18 som hade ett turbulens-regn-tornado-oväder hängandes bakom släpet så kände jag mig rätt nöjd att jag inte gick på den vägrenen.
IMG_9448-2

Men sekunden efter kom jag på’t: VI SKA FOTOGRAFERA REGN-TORNADO!! sa jag till lille Canon. Först rekade vi fram ett hemskt men ändå lite hemtrevligt hål i skogen.
IMG_9455-2

Jag hade redan bestämt att vi skulle prova att köra på 1/4000 ~ f/1.4 så det blev bara att ISO justera. ISO 2000 funka väldigt bra.
IMG_9456-2

Sen var det bara att vänta in nästa King of the Road! [lastbil ]
IMG_9502-2

Det var sjukt många silberfärgade likkistor från Stuttgart ute på E18 igår. Undrar vart dom alla kommer från?
IMG_9461-2

När den första Scanian kom så blev jag så rasande uppjagad att jag panorerade med hytten och missade tornadon helt! Big fail :)
IMG_9469-2

Men när Bäckström’s Scania kom så hade jag alla tankarna iordning. Tornado ready baby!
IMG_9474-2

Färgmatchande bakskärmar, kanske det nya svarta inom trucker världen?
IMG_9476-2

Men ingen vattentornado över huvud taget??
IMG_9478-2

Sen kom Kenta.
IMG_9484-2

Ingen tornado mellan bil och släp. CHECK!
IMG_9487-2

Och ingen efter släpet HÄLLER! WTF!
IMG_9490-2

Sen var det dags för Beves Express.
IMG_9492-2

Zero mellan bil och släp, kanske är det för kort utrymme mellan lastbil och släp för att det ska uppstå tillräcklig turbulens för att slunga runt skitigt E18 vatten?
IMG_9495-2

MEN VA FAAN DÅ! Kan det va dom där dumma stänkskydden längst bak som gör att det inte blir nån tornado bakom släpet? Irriterande upphöjt till två!
IMG_9498-2

Sen när 108’an kom så tänkte jag: Dyre Karlstabuss har ju inte normalt folk råd att resa med, så då har dom har säkert inte råd med några stänkskydd :-)
IMG_9506-2

108’an var tom som vanligt, men stänkskydd hade dom minsann :(
IMG_9509-2

Den första lastbilen som jag såg med en tornado bakom sig var från Lettland. Man kanske skulle sluta och kolla in fräscha Wermlännska lastbilar och istället spana på utländska bilar. Om åkerierna ger chauffören fem kronor i timmen så kanske inte lastbilen får nya stänkskydd när dom gamla trillar av. Ock så komm det ett ytländsk bil. Håll i hattet!!
IMG_9512-2

När jag såg att han hade lackat en Great White Shark på hytten så kände det som nu ger jag upp. Detta var ju en superfräch utlänning. Den har säkert dubbla XXl stänkor!
IMG_9513-2

ARGH!! Han hade till och med ett stort jävla reservhjul bakom stänkskydden. Ingen risk för tornado där inte :(
IMG_9516-2-2
kanske var det ändå inte gummistänkskyddens fel? eftersom det inte regnade just då så kanske den sista lastbilen jag såg med en tornado av regn, salt och grus bakom sig sög upp det sista vattnet från asfalten. när jag tog fram kameran så var E18 alldeles för torr? Ps, sex scanior, en man och en volvo. vart är världen på väg.

2 thoughts on “Det är ju omöjligt bästevär

  1. Även i Skåne, kunde man tälja himlen med kniv. Det är så grått-tjockt att känslan av att moln smeker mig i nacken är uppenbar.
    Har du settt Van Damme gör spagat mellan två Volvo lastbilar?

  2. Tja B
    Jag har sett VD i spagat.
    Skulle lätt betala 100 spänn för att se en biofilm bakom produktionen, hur det gick till liksom.

Kommentera

