Karlstad 2014

IMG_8953

Fotovädret i Residensstaden har helt uteblivit under 14. Som tur är behöver inte en midjestyrd ••• Christiania Bike bra ljus, skönheten sitter ju på insidan på cyklar :)
IMG_8860

När jag var ut till Bergviks Kjöpsenter häromdagen så fick jag ett göddigt och riktigt skadeglatt leende på mina läppar, till trots det trista klimatet. För tänk om gran-handlaren hade kört halva priset på dom sista 250 granarna, fast det hade han visst inte vett till. Säkert en dryg Stockholmare (-:
IMG_8937

På en ”Pinne uppsatt för att inte bilar ska köra in i Kjöpsentret” satt den en övergiven hatt som fick mig att tänka på Gustav Wasa. Närmare sagt Gustavs promenad från Dalarna till Huvfudstaden på 1520 talet. Han ska då ha huggit huvet av varenda republikan han mötte under promenaden och sedan satt upp dom på en pinne längs vägen. Många pinnar ska det ha blitt. Tänk hur vedervärdigt det ska ha luktat efter bara några dagar, och undrar vad Livsmedelsverkets kommentar till honom efter hans utspel var?
IMG_8952

På vägen hem såg jag en ledsen moppe liggande i ett skogsparti. När jag såg vad det var för typ av moped så kom jag direkt och tänka på det gamla ordspråket [2003 ] från Wärmlänska järnvägsstaden Kil –En död EU-Moppe är en bra EU-Moppe!
IMG_8932

Kommentera

