När jag helt plötsligt ba kände mig sååå jävla dölycklig över att jag inte är i 11-12 års åldern under tvåtusentalets trettonde år…

IMG_0831

På en kvällspromenad för ganska många veckor sedan när jag var ute och rastade tjugoåttan så mötte jag en redigt lessen vit bil. En tysk vit bil från Wolfsburg. När jag såg domkraften som ¼ av bilen tyngd hängde på så kände jag hur det gick en iskall kår längs hela min ryggrad. Den kallaste kåren i hela mitt liv trorja! Anledningen var den svarta plåt domkraften, den drog igång en sån jävla fantasiverksamhet som jag inte ens visste att jag besatte. Jag tänkte: Vilken tur att man inte är en ung halvligist, helt utan respekt för andras egendom [ plus lite kompistryck mot bröstkorgen] Då hade garanterat jag eller nån antagligen stulit domkraften. Skolkat dagen efteråt bara för att få se ägarens ansiktsuttryck när han såg sin vita bil parkerad på den ventilerade högra bromsskivan. Bara ett litet oskyldigt bus dá! Men idag, med all teknologi som finns tillgänglig så finns det ju inga gränser för busandet. Filma när man snor domkraften och sedan skicka You Tube länken till ägaren. Eller lämna kvar den, men klia sig riktigt ordentligt i röven och utan att lukta på tummen så snorar ynglingen in domkraft-kulan och sedan skickar film-länken till ägaren… först dagen efter att han sänkt ned domkraften.
IMG_0837

Kommentera

