Några ofokuserade kärror

IMG_7754

Jag har nästan slängt 0.6TB ur en gammal extern hårddisk de senaste veckorna. När jag kom till 4 April 2009 så kändes det som jag hade blivit hedersmedlem i IFK Fokusoskärpan. Shit va bilder jag fick slänga från den dagen. Sista batchen [denna] såg så bra ut i jämförelse med den första att jag inte ens fann dom första varvet.
IMG_7698

Just som jag öppnade locket till soptunnan så kom ångesten… Så jag fick göra en liten deal med mig själv kan man väl säga. Jag slängde allt, inklusive RAW filerna men dumpade dessa tjugo JPG’ar  på mitt Flickr konto för allmänhetens beskådande i dom närmaste århundraden. Bra deal va!
IMG_7632

Detta flygplan gick lite fett? eller dåliga ventiltätningar? eller en ventilkåpspackning som läckte på grenröret? Det blev ruggigt sköna avgasmoln efter det ibland iaf.
IMG_7724

Jag tror det var just dessa avgasbilder som gjorde att jag hade så svårt att separera mig från bilderna, trots att skärpan var som den var.
IMG_7725

Vissa piloter är dretkul att titta på, han som flyger den här kärran är ett riktigt ess.
IMG_7726

Den Canon EOS 400D och Canon EF 70-210/4 som jag hade med mig den dagen håller nog inte med mig på att den piloten var dretkul :)
IMG_7727

IMG_7728

IMG_7729

Här kommer di goe avgaserna igen! Kolla även främre vingarna, solen lyser himmelskt gôtt igenom ytskiktet.
IMG_7730

IMG_7731

IMG_7738

Att se ett R/C plan flyga uppockner i verkligheten är ungefär 96% fränare än på stillbild.
IMG_7739

Tanken att nån bara har vritt en bild 180 grader tror jag spelar in en aning.
IMG_7741

Så trädtoppar ökar verklighetsförhållandet med ca 97%.
IMG_7753

Wermlännska trätoppar är dom bästa!
IMG_7765

Johan är inte R/C styrd.
IMG_7996

Från långtbortistan.
IMG_7796

Rudolph flying the red nosed plane.
IMG_8009

The End!
IMG_7841

Kommentera

