Den där Svenne asså!

IMG_5734-2

Jag drog till Stora torget igår på andra advent för att tjacka lite fräscht kaffebrö…
IMG_5654

Men där upptäckte jag att elake Svenne hade skrämt iväg varenda nasare med sin trista pinande vind. Inte ens granen orkade skina med sin belysning.
IMG_5719-2

Snön blåste rakt in i ögonen, så man fick gå och titta nedåt. Men utanför Tingsrätten såg jag kanske Karlstads näst smartaste person. Man skulle ha haft ett paraply!
IMG_5727-2

De smartaste personerna åkte buss. Fast då blev det istället synd att det inte ens är i närheten av Karlstads smartaste innevånare som driver Karlstadbuss. Bara girigast!
IMG_5729-2

Cyklisterna hade det värst av alla. Vild snöstorm i ögonen och helt oplogade cykelvägar.
IMG_5724-2

Den dödaste andra advent jag varit med om, tack Sven.
IMG_5731-2

Men som tur var så arrangerade IF Hellton ungdoms SM i Handboll. Flickor A. Steg 3. Dom två sista meningar har jag inte en aning om vad det betyder?
IMG_5537-2
klicka HÄR för mer handboll

4 thoughts on “Den där Svenne asså!

  1. Den översta bilden är bra, mycket bra, därför att den ligger precis på gränsen till ett svart/vit bild. Den enda färgklicken är den *röda brädan* och sen kan du beskära en liten bit av förgrunden.
    gillar ditt Karlstad!!

  2. Tja Barbro
    Just förstabilden försöker alltid få lite längre, eller annorlunda.
    Lite som min ”löpet” bilden. Så där beskärs det inget :)

  3. Hello Rust
    Kul att höra av dig!
    Jag har faktisk varit lite orolig för ditt leverne under 2013.
    Först försvann rust.se sen flickr.rust och sedan såg jag att du krängde iväg 75’an.

    Ps, Hunden visade upp grava symptom av hemlängtan :)

Kommentera

