På tid tror jag att önsketräden kommer rycka undan mattan för både Handelns Utvecklingsråd och SIFO´S Opinionsinstitut

IMG_8835

Det stod ett önsketräd på Stora torget i somras som jag älskade att stå och läsa. Den här dagen började det regna när jag stod vid trädet [du ser droppar på de gröna bladen] och jag förstod direkt att bläcket på lapparna skulle flyta ut, rädda det som räddas kan tänkte jag och börjar fotografera lapparna. Tänk om ni sett mig då asså :)
IMG_8841

När jag satt och rensade ut bilder från den dagen så upptäckte jag att man faktisk kunde se ungefärlig ålder och kön på författarna. Dam 28 år.
IMG_8846

Kille 19 år.
IMG_8845

Här hajade jag inte, tror att jag fick samma min som tjuren Ferdinand fick när hans förstående ko-mamma frågade varför inte han spelade fotboll med dom andra tjurarna¡
IMG_8838

Note for peace!
IMG_8851

Förutom handstilen så kunde denna och den övre lappen varit skriven av samma människa. Kompisar från förr kanske?
IMG_8859

Och denna med!
IMG_8831

Här blev jag rätt besviken på mig själv. Ska´re inte stå ”åt” alla? tänkte jag. Han som inte kan stava alls blev stavningspolis och skulle trycka ned någon med stort hjärta.
IMG_8855

Pojke 13 år.
IMG_8857

Flika.
IMG_8854

Tänk om mormor sett på när barnbarnet skrev denna önskan. Hade hon känt att hon hade lyckats? -eller dött igen?
IMG_8850

Känns det gulliare när ongera önskar en Goped än en X-box för dig med?
IMG_8847

En glad djävuls drake/ballong.
IMG_8839

Ett naket träd, säkert nån som längtar till den näst tråkigaste årstiden.
IMG_8858

Din?
IMG_8830

Kommentera

