17# Veckans direkt ur minneskortet bilden by Fenan [arbetstitel: Missade du verkligen gårdagens Wermlännska himmel? ]

IMG_8902

Rätt tidigt på eftermiddan igår kunde jag se några små tecken på himlen som skvallrade om att det eventuellt skulle bli en väldigt fotogenisk afton.
IMG_8878

När gatubelysningen tände sig blev det både gøy kult moro och morsomt nøyaktig på samme tid! [antar att jag är djupt inne på ett Ska vi snakke Norsk periode? ]
IMG_8893

Ser du vilket grymt vitt-ljus det var åt höger. Ja precis där—> ovanför hustaken.
IMG_8913

Det helt kritvida ljuset gick tvärs över hela juldekorerade Kallsta downtown. Direkt ur kortet og Whit Balansere’n satt på automatisk er kjempe sjovt :)
IMG_8938

18 thoughts on “17# Veckans direkt ur minneskortet bilden by Fenan [arbetstitel: Missade du verkligen gårdagens Wermlännska himmel? ]

  1. Snygg himmel Fenan. Den bilden med lyktstolpen är bra den diagonal gråvita linjen dessutom bra sken från lampan, antagligen för att du fotograferade precis i brytljuset mellan ljust och mörkt. Varför kallas du Fenan?

  2. Tjena Barbro
    Ju mer man underexponerar en nedgång ju starkare färger blir det, enda nackdelen är att allt under solnedgången blir så tråkigt mörkt. Men om man är en Fena på att komponera bilder så lägger man självklart in en lysande lyktstolpe i förgrunden så blir bilden biff!

    Det töntigaste jag vet är när folk ”döper sig själv”, även fast jag själv har gjort det!
    Det hela började med att jag fotograferade en bakskärm på en gammal raggarbil. När jag satt hemma framfördatorn med bilden och maxade den med kontrast så ba utbrast jag i ett ”Shit vilken fena jag är på det här” [eftersom bakskärmen liknade en fena lite] sen fortsatte det med att jag döpte inlägget till ”Jag är en jävla **** på det här”

    Fin

    Sen fortsatte det medHur vet man att man är en fenasen började läsare och vissa Kallstabor med Tjenare fenan. Egenskapat fast utan mening :)

  3. Tja BAB
    Självporträtt!?
    Menar du i bloggen eller hemma, hur vet du det förresten?
    Om du menar bloggen så har det väl rätt mycket med namnet göra.
    Den heter ju Karlstad Igår och inte Kristians Självporträtt Igår.

    Varför heter du Gul och Grå?
    Var någon av dina föräldrar kines och när dom gjorde dig fick den där gulaktiga asiatiska hudfärgen?

  4. Då är det välan inte så töntigt att kalla sig för Fenan, taget direkt ur verklighetens promenader i Karlstad.
    Snygg bild

  5. …”Var någon av dina föräldrar kines och när dom gjorde dig fick den där gulaktiga asiatiska hudfärgen?”…
    Dråplig humor. Jag kommer att fnissa åt den här meningen hela dagen.:)
    Jag har yellowgreywolf på flickr. Yellowgrey på wordpress. Yellowgreywolf som hotmail
    Kommer du ihåg kråkor och transformation? Namnet Yellowgreywolf gavs till mig 1995 i en sk. shamanistisk trumresa i smålands skogar för 20 år sedan.

  6. Tja gul&gråa vargen
    Funderade du aldrig på att ta en ny shamanistisk trumresa istället för Baltic vården när leden blev glapp. Kanske! Kanske!

  7. Ja, sånt som händer. Nu är det ingen som märker en slagsida. gick 2,4 på 28 minuter igår. Korta ned sträckan med 2 minuter.

  8. Gå på tid, usch va tråkigt. Att inte få stanna och ta några bilder under promenaden måste ju kännas som straffarbete de luxe!
    Har du en fångkula i kätting fäst på höger smalben också :-)

  9. Deprimerande
    Dyster
    Glädjelös
    Ledsam
    Långtråkig
    Tråkig
    Tråkigt
    Träligt
    Töligt

Kommentera

