Jag gillar inte den här svåra fotograferingstiden som vi befinner oss i just nu ¦ Jag hänger inte med ljusets hastighet

Bus Stop

Jag har upptäckt att jag mer och mer att gillar bilder från mittimellan fågel & fisk [tänk Hasselblad med skorstens sökare ] En dag när jag var ute och knallade så upptäckte jag en bilparkeringen som var ca 100 centimeter högre än trottoaren, ett mittimellan perspektiv med sökaren mot ögat alltså :) Ställde in kameran på en Golf med två(!!) avgasrör.
IMG_9292

Eftersom det hade börjat skymma rätt bra [tyckte jag iaf ] och gatljusen ljös starkt och snyggt. Göddigt, då kör vi 28’an på f/2.8 så kommer skenet från lyktstolpen bakom hamna mitt i bokehn och bli helt ovalformat. Göddigt! Trodde jag ja… det var ju så ljust att det knappt gick att se att lyktstolpen var i ON läget. Fooled by the light :-)
IMG_9297

När jag lite senare knallade förbi den ultimala Male-Gigolo bilen, The SL! Som dagen till ära var utrustad med dom gigantiska USA plastkofångarna och original MB utanpåsittande varselljusen och dessutom såg ut att ha en pall marmelad stående i bagaget så var jag tvingad att prova att ta en bild. Hjääälp BLANDLJUSET gör mig blind!!
IMG_9305

Att allt krom skulle bli blått borde jag ha förstått, och att det inte skulle funka att ba backa in SL’n i Lightroom och göra den B&W pga att hela sidan står i skuggan.
IMG_9309

Men varför syns inte öl-stuket?? Hela övre delen på backdäcket döljs ju av zigenarskärmkanten. Guu va trött jag blir på mig själv asså (: Trött (: Trött (:
Gigolo SL3

Le Inspiration–> KLICK HERE
IMG_9310

Kommentera

