Lone Bres in b&w

x 2380042688_f937a4b852_o

Jo det är väl helt obvious att jag någon gång under senhösten 2007 hittade till ”convert your picture to black and white” fliken i Elements och då totalförstörde dessa fartygsbilder. Sen lyckades även kungen av svart & vitt konvertering att städa bort / omedvetet slänga bort Panasonic originalfilerna )-: Fast det var inte mina obefintliga photoshop-skills som jag hade tänkt att det här inlägget skulle handla om, utan fartygets namn Lone.
x 3005162121_f11fce1a69_o

Några år sedan när jag stod och fotograferade så kom det fram en pappa som berättade att när han väntade sin dotter så hade han klickat in på den livsförändrande kallsta igår bloggen. Efter några timmars bildstuderande så kom han till detta inlägg. Då stämplade han ut och åkte hem till sin fru och slog näven i bordet och skrek LONE! HON SKA HETA LONE! Fru gillade också namnet, så idag springer det runt en liten onge i KSD som lyser upp varje gång hon får höra sin pappa säga: Här är ditt lördagsgodis Lone!
x 543912089_3a2664bf3d_o

Jag förstod ganska fort att mina svartvita bilder inte var så där skitsnygga som vad alla andras var, fast varför kunde jag inte förstå. Så när jag satt och tittade på den här bilden så fick jag ett ful-eὕreka ögonblick. ”Det beror ju på att bilden inte är fyrkantig!! Fast att göra bilden fyrkantig (1024 X 1024) hjälpte ju föga. Dret ska dret ha :)
xx 543912089_3a2664bf3d_o

2 thoughts on “Lone Bres in b&w

Kommentera

