Undrar om det här kan vara en effekt av att metallskrotpriserna har skjutit genom taket dom sista åren?

IMG_2951

Tänk va jag skvatt asså, när jag satt i lugnan ro och fikade nere i innersta hamnen när det helt plötsligt kom en grodman traskade förbi mig på en träbrygga.
IMG_2942

Men Shit! Vad är det på gång? Vart är han på väg? Det är en fråga som bara den modigaste av världens alla modigaste fotografer kan reda ut, snabbt hoppade jag in i en telefonkiosk och klädde om till Fenan – fotografen som bara lämnar ett tyst 1/4000 dels klick efter sig!
IMG_2943

När jag kom ikapp grodmannen så upptäckte jag att dom var två. Tänk om dom har varit ett tvåmannateam som flugit runt jordklotet på jakt efter sjunkna piratskatter, men nu sadlat om till att dra upp tappade kundvagnar, cyklar och annat jänskrot som kan finnas på sjöbotten pga att metallskrotpriserna har skjutit genom taket dom sista åren? Fast tänk om dom skulle hitta en skatt här vid Tynäskajen, vilket scoop det bli om jag som enda stillbildsfotograf på hela jordklotet skulle ta den första bilden av skatten när den kommer upp. Sola i Kallsta-skatten ;-)
Scuba Diving Treasure-Tohatsu 4 hk

Ah den grekiska flaggan. Det ante mig faktiskt att dom var greker, hjälpredan såg faktiskt lite grekisk ut med sitt rakade huvud och Sola i Kallsta-solbränna på det!
IMG_2954

Dags för första skatten… eh… eller vad faun äre dom släpar upp?? NEEEEJ!! Dom är ju sjöbotten-lokalvårdare, såna där som dyker ned under vattenytan och städar upp precis allt som nyktra och fulla idioter oftast av det manliga släktet som bör enligt sitt ”up fuckade DNA” slänga i plurret.
IMG_2966

Just det, nu höll jag på och glömma själva grejen. Såg ni motorn, hur gör man för att tappa i en motor i vattnet. Finns det folk som lever S.O.S. – En segelsällskapsresa i verkligheten? Såna som inte ens dyker ner till botten för att ta upp motorn dom tappat? Hur kommer dom hem, ror dom hem? Finns Stig Helmer Olsson i verkligheten?
IMG_2970
både fotograferade och skrev detta inlägg på USA:s självständighetsdag [Independence Day] 2008. Fotot utfördes med världens andra digitala systemkamera som salufördes för under tio loppor, en Canon EOS 350D. [300D var först under tio] Överexponerat, sunkiga bildvinklar och lite väl förhistorisk text gjorde att skämskudden kom automatiskt fram och täckte över hela inlägget så det hamnade i utkastet ända fram tills idag! Eller jo kudden är fortfarande kvar, fast den är lite mindre och tunnare idag, fem är senare :)

Kommentera

