Summer of 63

film -121

Bjöd på några gamla film rullar från ett dödsbo för en tid sedan. Det var många som var intresserade och jag torskade dit på alla rullar :(
film -19

Det var nog faktiskt mest kartongerna som jag var sugen på. Grymt fräscha & kul tryck!
film -20

Undrar om Januari 1963 var tillverkningsdatum eller sista datum innan filmen rullar ut?
film -21

Ilford 120
film -7

HP står för Hypersensitive Panchromatic.
film -8

Fast vad vad 855 står för har jag ingen aning om. Kartongen på startbilden är märkt med 842. Svårt att tänka mig att dom hade batch nummer på 63-talet.
film -10

Den jag bjöd höst på var en Aristo med svensktextad kartong.
film -14

PF28
film -15

Gillar att dom använder ordet ”Ultra” före finkorn :)
film -17

Kommentera

