dom kallas Kaffebantare

AiNo 34

Alltså jag har en kompis som oftast inte beter sig som alla andra. Nu när 5:2 dieten är hetare än Björn Borg så har hon dragit igång Kaffe 7:7 [sju liter råhett kaffe sju dagar i veckan ] Så eftersom hon inte har varit utomhus nu på nästan två veckor så var jag vänlig nog och fotograferade några bilder på hennes Karlstad te’na.
AiNo 06

Trist nog så hände det inte mycket igår. Fast jag gissar att om man har hinkat i sig så djävla många liter kaffe [fyrtiosju liter ] kaffe senaste veckan att man till och med drabbats av feber, så kan nog ”Gatubarnen i Karlstad har släpat ut Hokkeymålen ut på gatorna NU igen” vara intressant.
AiNo 30

Temperaturen var: Dörren på vid gavel, men utemöblerna kanske mer som dretsnygg gatudekoration.
AiNo 10

Pråmkanalen åkte på sin sista vassklippning för året antar jag?
AiNo 17

Första delen av Drottninggatan asfalterades om med ny svart härlig dyr asfalt.
AiNo 02

Inte nog med att Karlstad kommun misslyckades igen med att dunka dit en liten cykelväg på den 28 meter breda Drottninga gatan. Företaget dom anlitade för nyasfalteringen hade den goda smaken att dumpa ny färsk & kletig asfalt på gräsmattorna. Helt djävla tokigt!!!
AiNo 12

På Östra torggatan hade några bomlift-drägg spärrat av cykelvägen. Utan hänvisning till alternativa vägar så gick och cyklade alla UNDER liftarna. Helt djävla galet!!!
AiNo 04

På soltorget hade någon dumpat fjolårets skokollektion. Vad är det med det egentligen med det kvinnliga släktet och hundra nya skor per år?
AiNo 08

Något som jag tyckte var lite knäppt till en början var alla bruttor som knallade runt i gummistövlar!!
AiNo 15

Visst var himlen lite väl blå söderöver. Men att alla bruttor skulle köra över bron ända till Skoghall och få behov av stövlarna kändes inte speciellt troligt.
AiNo 20

Och himlen var ju faktiskt inte ens svart, den var ju BBBB! [Bara Benz Briefs Blau ]
AiNo 26

Men för att vara på den säkra sidan gick min kvällstur åt Norr. Uppe på Jägartorpet började jag känna att dom där bruttorna i stövlar inte var så dumma! Dom visste i alla fall mycket mer hur vädret skulle bära väg än vad jag gav dom kredits för, för djävlar i havet vad svart himlen var där uppe.
AiNo 31

Trots att spurtade hemöver så han jag inte hem innan himlen öppnade sig.
AiNo 37

Neh det var inte duggregn heller. Ett paraply hade varken gjort till eller för!
AiNo 38

Ibland regnade det så mycket att det var svårt att se vägen, så det blev några stopp under Fröken Tall och Herr Björk. På tomten bredvid där jag stod gick det en liten gumma och krattade tallbarr. Jag antar att hon hade blivit så blöt att det var ba och fortsätta? Men det hade ju inte kunnat antagas på en bild. Tyvärr fick jag ingen bra vinkel alls :(
AiNo 35

Klåpartjänstemannen som tycker att gatubelysning i Karlstad innerstad är rena rama energislöseriet och antagligen medvetet ”glömmer” att sätta på gatubelysningen slog till igår igen. Karlbergsgatan kändes som en våldtäktsaveny. Så igår kväll var din diet som gjort dig feber/sängliggande inte så djävla dum :)
AiNo 41

One thought on “dom kallas Kaffebantare

Kommentera

