Karlstad GP 2013

IMG_2474

Igår var det friidrottstävling på Tingvalla IP. Karlstad Grand Prix. Hundra meter från entrén så kände jag att jag inte skulle att palla med att sitta på läktaren i fem timmar med solen brännande över min kropp, jag orkar inte med sola något mer… orkar inte! Så jag vände på klacken.
IMG_2335

Jag tar några bilder på omgivningarna och på som värmer upp sen drar jag tänkte jag.
IMG_2340

Fast omgivningarna fick jag ju me på första bilden. Hmmm. Vägen som idrottarna värmde upp på var i alla fall inte i SÄMRE skick än övriga vägar inom kommunen. IMG_2346

Det var rätt många idrottare som hade landslagskläder på sig. Inget ansikte som jag kände igen dock.
IMG_2352

Sen drog jag till skogs eller ”På Tur” som dom rika Nordmännen kallar det.
IMG_2391

När jag kom ut på andra sidan skogen mötte jag en hund på en väldigt trafikerad väg. Tänkte jag skulle försöka stoppa hunden från att bli överkörd och kolla om den hade ett halsband med nån hem-information på, men innan jag hann stanna till så fick hundjäveln värsta jävla utbrottet och försökte bita mig. Så jag fick cykla cykla cykla.
Stray Dog

Inte förrens jag såg detta lilla föl slutade jag att trampa.
IMG_2454

Han var hur söt som helst, gjorde dom roligaste minerna och dom coolaste poserna. Ändå blev varenda bild på honom shite.
IMG_2435

När kom fram till Storgatan i Kil så började det och störtregna )-: När jag stod under ett tak och väntade på att det skulle sluta regna var mitt enda sällskap en rysk Vaz med nedvevade rutor som åkte fram och tillbaka och spelade den nyaste Sven Ragnarz så jävla högt att jag funderade på att ringa störningsjouren.
IMG_2478

Efter att jag stått och väntat i nån timme blev jag så nedkyld att jag tog bussen home. Jag som inte ville bränna mig :)
Bus Window
gissa vilka bilder som är tagna med en sony ericsson :)

8 thoughts on “Karlstad GP 2013

  1. Riktigt häftig den där militär ”inspirerade” gamla bilen, den har jag aldrig sett vare sig i solstaden eller i kranskommunen. :)

  2. His name is Vaz!
    Vazpen to those who know him well.

    Då måste du ha tittat åt helt fel sida av vägen LE. Jag tror jag såg Vazpen för första gången för en fem år sedan. Då var hen original orange/röd, blanka skärmkantlister, spikrak i plåten och sjukt låg. Kommer till och med ihåg vad jag hade för objektiv på den första kvällen, ett Pentax SMC 50mm f/1.4. ljusstyrkan var bra men det manuella focuset sög :)

    Version 2013
    Då hade hen ett slutrör från en blå MB 600SEL och original bakljus
    IMG_8907

  3. Grattis till fyndet Babs!
    Fast tycker du inte att saken känns mer ”mobil” än ”ofon” ?

  4. Fast tycker du inte att saken känns mer ”mobil” än ”ofon” ?

    Tycker det låter skönt gammalt, trattomonfon. Jag uppfann ordet precis när jag skrev det.

  5. Tja B
    Jag håller me om att ”ofon” har något speciellt över sig.
    Jag ville nog ba upplysa dig om att trattomonfonen va mobil :)

Kommentera

