Kan hundar köra bil och vart fan tog hjulet vägen?

P1280548

När jag var på väg till Gripen för ett tag sedan så gick jag förbi en silverfärgad Renault skåpbil som det satt en hund bakom ratten i. Jag är barnsligt förtjust i hundar som sitter tyst i förarsätet och bara spejar efter matte. Jag gick förbi bilen tre gånger innan jag jag tillslut insåg att risken för en ev utskällning av ägaren var var ett billigt pris för att få en bild på den spejande hunden, som dessutom hade ena örat uppåt och det andra nedåt. Kan det egentligen bli charmigare :) Precis som jag satte linsen mot passagerardörren så lät det som ett zoo inifrån skåpet. Så när bilden var tagen så gick jag mot skåpets baksida för att undersöka om zoo ljudet skulle höras bättre bakifrån.
P1280545

Precis när jag stod bakom Renaulten och skulle lägga örat mot plåten så startades motorn upp [av vem??], och innan min kameran startat så var skåpet redan ute i gatan…
P1280550

Och vart tog hjulet till rullstolen vägen? Va? Va? Va?
P1280551
I Kil kör ju i alla fall grisera bil. Dock alltid i fel fil.

2 thoughts on “Kan hundar köra bil och vart fan tog hjulet vägen?

  1. Haha helt underbart, lätt att hunden stal hjulet och gasade från platsen efter att du börjat fotografera bevismaterial. Iofs så står det djurtransport på skåpbilen, ett ord som nu får omvärderas.. djur(hund i detta fallet) som transporterar saker..

  2. Tja LE
    I ca 2.4 sekunder så var jag helt hundra på att det var hunden som körde skåpbilen därifrån, och då enbart för att jag var så nyfiken.
    Gissa hur snopen jag kände mig :)
    Hundtransportör!?

Kommentera

