Day SIX on: När Patrik kom till Marribärssskogen

P1500856

And on the sixt day the lord said: HERE COMES THE SUN/KAU
P1500815

Shit vilken solig dag lördagen blev. Helt klart den soligaste och glassigaste dagen av alla under Patriks besök i Kallsta 2013.
P1500570

Den här dagen var gröna Marribärssskogen också helt packad med små onger, föräldrar och ännu äldre gråhåriga människor som lekte minigolf och gungade gungor.
P1500653

På gräset bredvid basketbanorna hade några sprejmålare byggt ett stort vit vägg som dom stod och färglade.
P1500711

Dom verkade va rätt skickliga…
Festival Graffiti PIP13

Vad jag inte var helt nöjd var att dom jävlarna framställde Hobbe – Kalles tygtiger, som en djävla svettig looser rööökare! HOST! HOST!!
P1500593

Framåt eftermidagen var det så hett att jag faktiskt helt ärligt fick ringa till 112 och anmäla att en bil brann upp.* Så hett att Hydrate or Die kändes såå mycket mer än bara en töntig amerikansk kapitalistisk försäljningsfras. Alla människor med en negativ promillehalt släpade runt på vattenflaskor.
P1500740
*=kommer kanske i ett senare inlägg.

Balettdrottningen Rosa with friends firade Den Sista Dagen innan ringmärkningsdagen på Marribarssskogens gröna och kottfyllda gräsmatta.
P1500755

Pojkarna spelade beachvolly så sanden yrde runt planen.
P1500609

Tjejerna bättrade på solbrännan.
P1500606

Jag som inte hade fotograferat nån sport sedan första Juli 2013 blev så peppad av deras smashar att jag gick igång direkt. Klick! Klick! Klick!
P1500620

Efter bara en kort stund hoppade några tjejer in i spelet.
P1500661

Sen blev dom ännu mer tjejer. Tillslut var det så många spelare att det blev trångt på planen.
P1500672

Eftersom jag körde med min Pantasonic som är utrustad ett AF system som är segare än frusen marmelad, så var spelare överallt inget som jag blev hyperlycklig över.
P1500675

Snabbt fick jag sänkta mina ambitioner från NÅGRA coola sportbilder till EN bild med en SYNLIG flygande boll i :)
P1500684

och efter den här bilden gav jag upp…
P1500679

Jag har sett så många onger som släpar runt på små barn-barnvagnar denna sommar så det är helt sjukt åt det. Fast det är rätt kul att titta på :) Har även sett hur många föräldrar som helst som försökt lura ongera till att lämna vagnen i i huset, i lägenheten eller i bilen för att typ: Om du ska dra på vagnen så kan du inte käka klass med oss eller om du ska ha med vagnen kan du inte klappa på den där söta hunden vi brukar möta. Fast den där blå grejen är väl ingen minibarnvagn? Den har ju inte ens hjul, eller?
P1500844

Så det slutade med att jag fick fråga pappan med den coola hatten. och nej jag hade inga vidare bra kunskaper i barnryggsäckar med utfällbara ben före denna dag :)
P1500847

Patrik hade sytt snygga kravallstakets-fodral.
P1500868

Sorry för att inlägget mer handlade om Marribärssskogen än När Patrik kom till Marribärssskogen. På utsidan såg jag två tjejer som kom och bar på nån gammal tung trä orgel. Inget som jag i vanliga fall hade reflekterat över men eftersom det var utanför Patrik i Marribärssskogen så kan det ju va dom där skivvändarna Fiona & Rebecca tänkte jag :)
P1500872

Kommentera

