Day FIVE on: När Patrik kom till Marribärssskogen

P1500235

På dagen nummer fem tog jag mig äntligen upp för alla trappstegen till ”skogen” -36mm vy.
P1490750

Hittade en helt ny scen. Förr i tiden så var det ett djupt hål nånstans häromkring. I hålet förvarade kommunen levande björnar som folk skulle titta på. Usch!
P1490736

De här ongera hade redan lärt sig en av livets stora. Ska man få Crème de la Crème platser på en konsert, gäller det att komma fram till scenkanten först.
P1490738

Randiga mannen var där och visade upp sina randiga sneakers.
P1490745

Dom här stolarna/sängarna asså. Dom såg så ursköna ut, men var upptagna precis hela tiden…
P1490746

Reebok tältet hade osynliga funktionärer, stod man helt stilla så kunde man höra deras andetag :)
P1490748

Musikfrämjadet hade gjort coola papperskopior på gitarrmodeller som hade ändrat tiden. Från Vänster Slash – Joan Jett – Slayer – Jimmy Hendrix – Angus Youngs guror.
P1490743

Men värst var Karlstadbuss. Dom hade lyckats trolla upp en gasbuss i skogen, ett ställe som det inte finns vägar till. Bara smala grusstigar. Helt ofattbart jobbat asså!
P1490726

Först trodde jag att personalen skulle visa festivaldeltagarna något vettigt, typ hur dom skulle kliva ombord och av en Karlstadbuss på ett regelrätt sätt, och att om du får slut på mobilbatteriet till SMS betalningen så åker du av bussen, även om du är 15 år. Men här stod jag och stirrade på världens kanske dyraste trådlösa router på hjul.
P1490730

Det Karlstadbuss åstadkom där är egentligen helt djävla ofattbart upphöjt till sex faktiskt. Dom har råd att parkera en buss värd miljoner + personal i en hel vecka så att dom tre, kanske fyra svenskar som inte redan har fast mobiluppkoppling ska kunna kolla mailen. Men när det kommer till saker som har med bussverksamheten att göra, typ att sopa upp vinterhalkbekämpnings-sanden vid deras busshållplatser. Sånt finns inte ens med på Karlstadbusskartan. Det blir ju vinter snart igen :) [bild tagen 6/7 2013 ]
P1510245

Vägen till de stora scenerna och badstranden var inte helt festivalfotgängare säker i början av festivalen iaf. Ser du den vit svarta husvagnen ~ caravan på engelska.
P1490751

HAHA! Festivalbesökarna krockade tydligen med den där saken som inte heter ”sak” och som ska monteras på bilens dragkrok, så ofta att en lapp fick tillverkas!
P1490686

Jag kan förstå vad ruggigt ont det måste göra om man sparkar till den där stenhårda plåtsaken, -som inte flyttar sig en enda millimeter. Men varför? Den står ju absolut inte i vägen. Det borde ju inte vara möjligt att krocka med den, men spriten kan ju iof få vissa [även mig ] att walk the zick zack vid för kraftigt alkoholintag under för kort tid :)
P1490682

Riktigt skön lapp dock. Älskar att den är skriven som skivaren snackar. Slå inte i era :)
P1490685

KHos arlstad Enerki fick man ladda IPhonen gratis. Det kostade 25 bagare på Arvika året innan konkursen.
P1490760

Såg en riktigt kall ryggtavla på vägen ned, detta var tyvärr den bästa och den som visade mest av tavlan.
P1490761

Vad finns i svampen i Örebro!
P1490765

Vänner festivalade. Shit vilken stor klump jag fick i magen när jag kom och tänka på min egen skolväg. Alla gånger jag hade för ont i magen för att gå till skolan ):
P1490766

Cigg containern
P1490767

EU vill öka procenten död dödar dödligast texten på ciggpaketen inom unionen. Gissa vem som hostade upp en protest och veto hot, småbarnsföräldern Freddy Reinfeldt såklart. Han tycker synd om Philip Morris som då skulle få för liten chans att visa upp sitt cancerogena varumärke som enbart skapar död, lidande och STANK.
P1490769

Sleeping in shades is only for the king.
P1490772

Den äckligaste pappersrulle-hållare jag nånsin sett fann jag på restaurang området.
P1490773

En Riktig Soppa körde vegansoppor med lustfyllda namn.
P1490775

Jag frågade en av ägarna till En Riktig Soppa vilka det är som köper soppa på festival. Jag trodde att det skulle vara typ yngre tjejer med svart läppstift och vänster/kommunist sympatier, men han berättade att det var mer äldre människor typ Ulf Lundell fans med stadig boende & inkomst som sörplade soppa. Varje dag är en ny kundskap :-)
P1490776

Karlstads ungakatter gillade våfflor bäst.
P1490780

Håkan Hellström ståndet var inte så jämställt och unisex som man kunde tro att det skulle va 2013 :)
P1490802

Efter den första ryggtalve-missen så gick jag all in på en säkerhetsnålad Hell Awaits som jag så klart missade fokuset på. Varför är jag så kass…
P1490809

Cash is King får avsluta day funfh.
P1490820

Kommentera

