Nu kommer Tåget! Nu kommer Tåget ropade stinsen alltid två gånger

IMG_9931

Jag upplever just nu ett mindre kamera error så jag tänkte jag skulle visa några gamla bilder från hösten 2011 när jag satt på Karlstad Centralstation och väntade på att Götlaborgtåget skulle göra Karlstad C. Med mig på perrongen hade jag en EOS 400D med ett gammalt manuellt Pentax 50/1.4 som var helt hopplöst att få skarpa bilder med. Bakom oss på asfalten låg det en spännande OLW – Dillchips påse. Undrar om den är tom? tänkte jag när jag såg den.
IMG_9830

Då började en svartfjädrad fôggel att baxa sig in i påsen. Nu ska vi se. Tom eller halvfull? Spännande! Spännande!
IMG_9831

Arsh då… jag som trodde påsen va tvärtom, att den var råtom asså. Fast en chipspåse blir väl aldrig riktig tom, lite söggel i hörnen blir det alltid kvar i mina :)
IMG_9835

Oups! Något skämde bort fôggeln, eller så var påsjäveln helt tom NU kanske?
IMG_9840

Kan det ha varit den där lille kotten som skrämde iväg den?
IMG_9841

Det kanske är en ny fôggelsort, en ninja-fôggelras som kan Kung-Fu kicka röven av en sån där chipstuggare? En Ninja-kotte!
IMG_9842

Plötsligt dök det upp tre storväxta fôggler som hade en gång antydde att de inte var guds snällaste avkommor.
IMG_9845

Shit asså, hur ska detta sluta? Jag har nämligen inte sett att Ninja-kotten flugit ut ur chipspåsen ännu.
IMG_9851

Skumt. Dom kom bara ut med chips i näbben, gömde sig Ninja-kotten bakom ett chips? Eller hängde han sig i taket som fladdermössen gör?IMG_9847

Sen kom det en fjärde, en aggressivare chipsätare som jagade bort dom tre första.
IMG_9864

Efter en stund så blev dom fyra om påsen. Chips för alla – Alla för chips!
IMG_9875

Nästa sekund var det bara en kvar. En på alla chipsen – Alla chipsen till en ;-)
IMG_9882

BTW. Jag hittade Ninja-kotten lite senare safe and sound på en el ledning.
IMG_9889

Plötsligt så började marken vibrera, allt som var ”Made of Fjädrar” begärde och fick ett panik-flygtillstånd.
IMG_9917

Snabbt kom en av dom tillbaka!
IMG_9918

Samtidigt som loket kom in på stationen så ringde hon som jag väntade på. Stackarn hade slumrat till och panik-vaknade-upp när några passagerarna klev av i Grums. I sitt nyvakna tillstånd följde hon med dom och klev naturligtvis också av i Grums. Nu satt hon dock på en buss som färdades mot Kallsta bst.
IMG_9920

Efter att loket avgått såg verkligheten ut så här. Någon [säkert en Stolkhålmare] som varken klarade av bära eller svänga sin väska, utan körde över chipspåsen!!
IMG_9932

Wermlänskt chips överallt. Fast fôgglera var rätt stormfötjusta över hen’s djävulska tilltag.
IMG_9939

Mmmm Mmmm!
IMG_9943

Sen kom Zim-Zala-Bim vagnen och gled förbi stationen.
IMG_9929

Musse Pigg skrämde såklart iväg gratis-käkarna!
IMG_9980

Då upptäckte jag att en av fôgglera hade släpat iväg på dillchipspåsen, och den verkade inte vara tom än. Ps, Kolla hur chipspåsen står/ligger. Hur skumt som helst.
IMG_9964

Sedan blev dom två på den nya positionen.
IMG_9975

Sen såg det ut som att vinden började dra i påsen?
IMG_9983

Sen kom det in ett tomt virkeståg på stationen som verkade aldrig ta slut
IMG_9934

Det var inget som chipsomanerna verkade bry sig i.
IMG_9985

Eller vänta lite nu. Den ena började knalla iväg med näbben propfull i chips
IMG_9986

Vart är du på väg då?
IMG_9987

Jaha, nu dög den högen igen!?
IMG_9988

Nu blev det äckligt De luxe!
IMG_9991

Fôggeldjävlen började trycka näbben full i dillchips.
IMG_9993

En riktigt dretfull näbb.
IMG_9996

Så full att hen tappade all mat på den smutsiga asfalten. För att bara börja om och trycka in chipsen igen, precis som inget hade hänt liksom.
IMG_0003

Riktiga lortgrisar!
IMG_0005

När det slog ned ett par högljudda professionella systembolagskunder på grannbänken kände jag att det var dags att lätta.
IMG_0037

Vad jag vet så står fôgglera fortfarande kvar idag på perrongen och fyller upp näbben, tappar chipsen, fyller näbben igen, tappar…
IMG_0008

Kommentera

