Hmmm, undrar vad dom sysslar med här då ?

P1440619

På väg hem en kväll såg jag några glada ungdomar som sprang runt på gräset med väldigt konstiga klubbor. Så jag satte mig ner och kollade lite, och snart upptäckte jag att flera av spelarna hade Svenska lacrosse landslagskläder på sig. Men spelet dom lirade liknade mer brännboll än lacrosse. [som jag aldrig sett spelats i verkligheten iof ]
P1410093

Spelarna kastade iväg bollen med klubban och sedan sprang dom runt fyra koner. Till skillnad från rekti brännboll så användes aldrig händerna i spelet, bara klubban.
P1440677

Spring! spring!
P1440610

Anledningen till att jag tog fram kameran var att när en av killarna skulle springa mellan tredje – fjärde konen så sprang han baklänges. Förnedrande i bött asså.
P1440611

Det såg ruggigt kul ut, och jag ville visa dig precis hur kul det såg ut! Men när jag tog fram kameran så gjorde dom inget kul alls, bara sprang vanlig brännboll typ.
P1440621

Så jag packade ner kameran igen. Då var det en tjej som sprang efter en av killarna och crosscheckade honom så han skulle bli bränd mellan tredje o fjärde, typiskt :) Sen var det en av killarna, Anton som gjorde kullerbyttor in i mål. Men jag var kall!! Fast när en av spelarna hjulade i mål. Tror det var den coolaste och mest förnedrande målgång jag nånsin sett. Då öppnades väskan igen, fast gissa vad? inget kul alls hände.. Fast vad skulle jag ha förväntat mig ):
P1440665

Men just som jag skulle packa ned kameran igen så slog Anton en boll som gick rakt in i lingonskogen. En säker homerun, på lacrosse – brännbolls lingo.
P1440643

Då hände det, med ena handen höll han för ögonen och klubban fick symbolisera en blindkäppen. Att jag inte dog asså! Och han gick som en 80 åring med puckelrygg.
P1440649

Sen blev det inge mer foto-kul alls.
P1440626

Det var nära att bollen gick i Klaran en gång, men nära blir det inga Pulitzer nomineringar av!
P1440640

När det kom en röö RS3’a som åkte förbi tog jag en bild och fick texten framför mig direkt: ”en stackars sate som inte hade råd med en Lamborghini åkte förbi planen”
P1440672

Fast! Sen kom jag på att det går nog inte att bli så här ”Homerun Happy” även om man har cash nog så man kan plocka ut tusen Lambosar på ett bräde ens. Shit va trist jag blev nu va’ eller tror ni på mig :)
P1440674

För den som funderar om bildkvaliteten! Jag tog bilderna runt 21:30-22:00 så det var inget kanonljus och bakgrunden var ju en tvärsvart lingonskog så jag fick EV’a ner ett helt steg. När jag zoomade tillbaka för mycket så mätte kameran på himlen och då blev allt på marken tvärsvart. Så det blev en hel del pysslande. Kameran som var en gammal kompakt från 2004 är ganska omständlig att mecka med, så tillslut ställde jag in den på SPORT läget, eftersom jag har läst att allt maxas då, typ full glugg, full ISO osv. Men när jag kom hem så upptäckte jag att den dumma Panasoniken maxade ISOt åt helt fel håll i sportläget. Till ISO 80 istället för 400 alltså :) Sån ær det!
P1440632

Kommentera

