En annan sida av Säffle

P1400433

Det blev några bilder över från häromdagens Säffle inlägg, hoppas att det är okej om jag spyr upp några till bilder här:
Bara några meter från den vackra rondellen [ca 25-50m ] kan man dra in djupa och stärkande sötvattensandetag. Allt är fan nära här i Säffle!
P1400606

Eller så spanar man bara in den ståtliga stadsisbrytaren Roffe.
P1400349

Om man är av rasen som bara vill gå ut och in och ut igen och in i affärer hela tiden så finns det att göra kan jag lova. Här är min favoritaffär i Säffle. The Red Room.
P1390798-2

Rock n Roll har jag aldrig varit in i, men tänk att försöka kränga internätt 2013 :)
P1390800

Hos snåljåpen blir alla behandlade som vinnare.
P1400374

Om du är en mer hållbar människa och tycker det är för töligt att gå i affärer, men uppskattar vackra saker så är Säffle ännu mer din stad. Gammal prosa på fasaderna.
P1400395

En del dörrhandtag gör mig mer nyfiken än vad dom där typerna från Kiruna som står och lyssnar utanför din dörr är. 2000 da’
P1400391

Kan det finnas affärer med vackrare innehåll??
P1400401

Turistbyrån är nog bland de stiligaste husen jag har sett i hela Säffle. På baksidan flyter Byälven förbi.
P1390821

Seffle Tattoo i den låga dörren. Jag älskar om att titta på gamla trähus byggda med liggande plankor. Grunden/fasaden har alltid sjunkit någonstans och fönstren sitter alltid lite vart som helst på dom. Känns så äkta, och går inte att göra något åt. ”Levande hus”var nog ordet jag letade efter!
P1400630

Det finns ganska mycket trädhus i centrumkärnan om man jämför med vart jag kommer ifrån.
P1400640

Kakel och mosaik är ochså rätt vanligt på den nedre [ca 2m ] delen av fastigheterna. Originaldörrar är äckligt sällsynt tyvärr.
P1400618

Feskaffärn är från den kaklade årstiden.
P1400385

Snyggare än en äcklig kall aluminijumdörr!
P1400641

och för att inte tala om alla lummiga bakgårdar som luktar spännande av rom och kaprifol.
P1400710

Gillar du ledsna bakgårdsvrak? Sätt dig på tåget direkt!
P1400756

Ibland känner jag mig övertygad om att en blocket annons med bilder tagna i Säffle [med säffle city som bakgrund ] gör att det du vill kränga försvinner 70-80% fortare.
P1400737

Kommentera

