En bit av Säffle

P1400704

Tänkte att jag skulle dig några bilder från säffle kommun.
P1400632

Trots att Säffle är en del av härliga Wermland så har raggarna i Säffle inte än lärt sig att stava till sitt eget län. Dom är jävligt mycket bättre på att supa!
P1430571

Storgatan delas upp av Byälven som går rakt genom centrum. Jag gillar klaffbrons trädäck, känns lite som man går på ”Coney Island Boardwalk” i några meter :)
P1400272

Den illegala gatukonsten i Säffle är hur snygg som helst!
P1390803

Det snyggaste är att den är inte ihopsydd. Knappar min käre Sherlock! Hade nån gjort så där i centrala Kallsta så hade det blivit böter, fängelse och utvisning.
P1390801.

Rabatten i rondellen utanför kommunhuset är så assnygg att jag tror inte att det tar lång tid innan nån säffling ansöker om att få gifta sig där. Mitt i.
P1430538

En sak som jag tycker är helt spooky med Säffle är att det är gratis att parkera sin bil där, [har aldrig sett en p-automat iaf ] Men ända så ser man väldigt få parkerade bilar på gatorna. Rätt vackert egentligen men alla mina funderingar på ”vaaart är alla bilar” gör att det känns så spooky liksom???
P1400615

Kommentera

