Den första November 2011 kände jag: nu kan jag lägga mig ner och dö, för nu har jag sett det vackraste det här jordklotet har att erbjuda…

IMG_9433..

När jag promenerade igenom Karlstads inre Hamn så öppnades en dörr och två svarta Greyhounds kuttade ut i friheten.
IMG_9428

Innan 1 Nov hade jag aldrig sett en svart Greyhound. Aldrig sett en svart Greyhound som hoppar runt. Aldrig sett en svart baby-greyhound som hoppar runt. Det ögonblicket gick direkt in på top 5 på min ”det gulliaste jag någonsin sett” listan. Det var då jag fick ”nu kan jag lägga mig ner och självdö” känslan för första gången i mitt liv.
IMG_9431

Det var så göddigt att se hur den lille parveln fick den vuxna hounden att bli precis lika orädd och barnslig och ba skutta, hoppa och springa runt. Helt magiskt liksom!
IMG_9432

När jag lämnade hemmet den första November 2011 så hade hade jag ett gammalt manuellt 50/1.4 på mid 400D. Hur skulle jag veta att jag skulle möta två av dom sötaste hundar just den dagen. Du skulle sett hur jag slet med fokussnäckan, och hundarna var ju snabbare än the Flash. Missade helt när dom körde parhopp. Det kändes riktigt supertungt att jag inte hade ett AF objektiv på och missade att dokumentera större delen av showen då, men idag är jag rätt nöjd. Tror faktiskt inte en kamera i hela världen hade lyckats fånga det vackra, deras fåniga leenden, dom fladdrade öronen, svansarna som flög likt lasson genom det Wermlänska luftrummet. Djur asså!
IMG_9433

Kommentera

