Den mest spännande lyktstolpen på hela ”Härliga Herrhagen” [som mäklarna kallar stadsdelen ]

DSCN2295

Den så kallade Mötley Crüe stolpen.
DSCN2291

Ser du ”Slö’ re’ i backen här—->” texten till vänster?
DSCN2290

Enligt en gammal Herrhagssägen så ska det vara ett nedtecknat samtal. En berättelse om hur berättaren slog sej i backen [asfalten, inte skidbacken ] till en döv människa. Fast vem vet hur hög sanningshalten är?. Pilen går sedan ner o upp och runt om lyktstolpen på ett sätt som jag aldrig har begripit mig på trots flertalet stora försök.
DSCN2292

Swish så går pilen uppåt på stolpens andra sida!
DSCN2293

och slutar här vid Prince and the Revolution märket. Dessa bilder tog jag för lääänge länge sedan med min första D.I.G.I.T.A.L-kamera. På den tiden var jag en Nikonist.
DSCN2294

Mötley och Prince på samma stolpe¿ Känns som en ganska udda kombination, jag har aldrig varit en Princeist i alla fall.
DSCN2296

Kommentera

