Lunchtajm i en helt vanlig mellansvensk residensstad

P1320982

I Torsdags kom det en sån där underbart vindstilla dag igen.
P1320861-2

Vindstilla är som balsam för vad som är kvar av min själ.
P1320856

T.o.m. pollen blir snygg i vindstilla väderlek.
P1320925

När jag ser att pollen beter sig ungefär likadant som bensin & olja på vattnet så vill jag släppa ned några droppar Yes i vattnet, bara för att se vad som händer.
P1320926

Nog om vädret, detta inlägg skulle handla om en ”Lunch i en mellansvensk residensstad” På lunchvägen hittade jag en blå kniv. Efter några: Hmmm vad skulle en onge kunna göra med den där kniven då? VS Har inte jag tillräckligt med vuxenpoäng! tankegångar tog jag upp kniven och slängde den i en sopkorg utan att lämna något DNA på den.
P1320949

Sen mötte jag/åkte förbi han som BARA har fyra hundar nuförtiden :)
P1320977

Sen blev det ullebärg!!
P1320981

På en helt vanlig djävla gata i en mellansvensk residensstad stod det en BMW parkerad på bromskivorna.
P1320992

Vad har hänt med Karlstad liksom? Har Karlstad blivit så kallt att det inte längre går att parkera sin tyska herrgårdsvagn utan att nån djävul är där och pillar på den? Hör verkligen inte grannarna nånting? Dom kanske sover på stesolid? Men vad gör polisen då när det knycks saker om natten, dom får ju betalt för att hindra sånt här?
P1320979

En annan sak som som jag verkligen lider med ägaren är alla skador som har blivit på bilen, och nya som kommer att bli när han ska dunka på nya hjul.
P1320987

På vägen från lunchtillverkaren fick jag hålla åt Höger för att inte krocka med en kartongdjävel.
P1320995

Lay Z Spa. En djävla ICA bubbelpool kartong var det som nån hade dumpat. Konstigt att det är alltid barn & ungdomar som får skulden för nedskräpning i media.
P1320996

Nog om tattare, detta inlägg skulle handla om en ”Lunch i en mellansvensk residensstad” Jag letade reda på den högsta och lunchvänligaste kullen i hela Kallsta. Därifrån hade jag full utsikt över Klarälven, Hagaleden och cykelvägen mellan K-D city och KAU. Och sola kom fram med full kraft! Rätt go & gla lunch pojke :)
P1330011

Eftersom det var en vindstilla dag så firade jag det med en halva Shampanje från dalkullans härliga landskap.
P1330010

På andra sidan kullen så gick det mest hundar & barnvagnar.
P1330018

Raaap!
P1330021

Jag hade tänkt typ: ”Jag sparade spurten åt dig!” eller ”Spurten ligger och väntar på dig på kullen” Men jag ska vara ärlig mot dig, här stannade jag till.
P1330050

Hejdå spurten!
P1330047

Förresten… Jo, skejtarna i Karlstad åker hand i hand.
P1330016

Kommentera

