Som ett spjut blåste den fläktkylda Puch Dakotan förbi min coola japanska kamera

P1310441

Kom och tänka på att jag har en vän som har just en sån blå Puch Dakota. Han är en hatare av högsta rang, tänker alltid på han när jag ser en sån här keps.
IMG_2035

Som de flesta av oss vanliga människor [nej rökare är inte vanliga människor, dom är idioter med för mycket pengar ] så hatar han cigarett brukare, men sen går hans hat genast lite längre än det vanliga svenne hatet till att omfånga typ vassröjare, mackbiträden som vägrar att kränga en rå kôrv eller helt ofarliga stefatätnings försäljare!!
P1230656

Dom tre största och mest udda sakerna han hatar är:
1. Sunne [HELA JÄVLA KOMMUNEN]
2. Pizza [Tvärvägrar som ett litet barn]
3. SMS . [Vägrar som ett litet kinkigt barn]
IMG_2549

Ungefär lika mycket eller kanske lite mer än vad han hatar Sunne älskar han att tömma Falconburkar.
P1240745

När han ser mig fotograferar [och jag tar många bilder i följd ] så säger han alltid: Ööh fotografen, ha’ru gôtt om filmrullar med dig idag eller :-)
P1300945

Ikväll kommer han skölja ned lite tårta med ett par rejäl portioner citronkaka. Det gör han alltid denna dag, lite som hans egna tradition antar jag.
P1220725

Kommentera

