Igår var en sån där strålande Karlstad dag, kanske till och med lite för varm eller bara för lite vind i byarna?

IMG_8960

Jag hade tänkt kolla på Elitloppet 13 på teven igår, men att sitta inne när det var så vackert ute och brudarna var så där somrigt lättklädda kändes nästan kriminâllt.
IMG_8856

Så jag dunkade i en ny rulle i kameran och övergav televisionapparaten. Gissa hur lycklig jag blev när 36 rullen blev en trettisjua i kamerans räknevärk. I ♥ my Canon!
P1320534

Sen drog jag till Färjesta IP och kollade in U17 matchen mellan Carlstad Crusaders – Eskilstuna Sharks.
IMG_8765

Publiken på Färjestad va super peppad, Många hade med sig en egen boll, och då upptäckte jag att sportradion live sände från Elitloppet 13. Yeah!
IMG_8748

Den yngre delen av publiken hade ett göddigt spring i bena. Busa! Busa! Busa!
IMG_8751

Dom skratta så där sjukt glatt som bara DOM kan. Tror faktiskt att min AF började skratta här, för fokusera gjorde han faan ikke :-)
IMG_8752

Publiken var bläckad och klar.
IMG_8756

Nån med väldigt synliga undisar. CHECK!
IMG_8925

Solskenet var inte bara underbart, det hjälpte till att göra matchen lite roligare också. När det kom en hög boll så blev han som skulle ta bollen sjukt bländad. Här landade bollen på punkt A. och gjorde en loop över honom och störtade ned bakom honom [pilen ] utan att han såg nånting. Det såg roligare ut i verkligheten.
IMG_8766.

Det stod en DSLR filmare [pilen ] som dokumenterade hela matchen i motljus. Varför tänkte jag först, men sen kom jag på att han ville bättra på brännan så klart :)
IMG_8768

Eskilstunas quarterback nummer 20 sprang rakt i gapet på Karlstads försvar med bollen ganska ofta.
IMG_8769

Här blev Karlstad 86 en mänsklig fotboja på hans vänstra fotled.
IMG_8773

Rå torsk! För ni som kan mindre om fotboll än mig så är kan jag berätta att quarterbacken lagets absolut viktigaste spelare. Hans lagkamraters största uppgift är att alltid skydda honom när han springer med bollen. Här har han inte en enda lagkamrat med sig mot Karlstads halva försvar. Undrar varför dom spelar så här konstigt tänkte jag?
IMG_8775

Det hände ofta också, Eskilstunas quarterback helt ensam. Eller helt ensam fast med ett par Crusaders över sig.
IMG_8783

Apropå värmen, under halvtidsvilan så lade sig Eskilstunas lag i skuggan under trädet [pilen ] på andra sidan vägen. Samtidigt tölade radiosport programledaren från Solvalla på om kylan, regnet och alla dj-ä paraplyn, som var så många runt travbanan att dom till och med skrämde hestarna. Snacka om kontraster asså!
IMG_8784.

Det är inte lätt att se vägen för allt grönt gräs & gula blommor, men den finns där…  nånstans  :)
IMG_8922

Karlstad running for touchdown. #jävlaläktare
IMG_8793

Hög boll på ingång över Eskilstuna Sharks planhalva.
IMG_8794

Bollen inom kameravinkeln [pilen ]
IMG_8796.

Tvåhandslyra satt som en smäck. Yeah Sharks!
IMG_8797

Fast i nästa sekund kom Karlstad i full fart och tog tillbaka bollen.
IMG_8802

Det blev faktisk nästan en 60 sekunder lång solförmörkelse under matchen. Människokroppar avgav inga skuggor i alla fall!
IMG_8822

I sista quartern fick jag reda på detta var U17 Eskilstuna Sharks första match någonsin. Då började jag förstå hur Karlstad kunde läsa deras spel och mosa dom så lätt.
IMG_8830

Med det i minnet så blev dom ju riktigt bra faktiskt. Här brottade dom ned en Kallsta spelare. Två mot en är ba kul!
IMG_8832

Här kom Eskilstuna QB’n loss med bollen.
IMG_8834

Karlstad efter och får kontakt direkt.
IMG_8835

Fast sedan hände nåt.
IMG_8836.

Karlstad försvararen pallade inte med den skarpa höger svängen utan satt sig på rompa!
IMG_8840

Men då kom två nya försvarare i full fart istället.
IMG_8842

Stackars pojk asså. Värsta quarterback sacken!
IMG_8845

Du vet att det är en Amerikansk sport  när du ser publik som följer matchen från sin stooora Amerikanska pickup.
IMG_8846

Eskilstuna Sharks quarterback med en ömmande kropp. Tror han hette Nico. Spring Nico! Spring Nico! vrålades det från Tuna läktaren så fort han fick bollen.
IMG_8850

Jag tycker det är extremt svårt att ta ”visande” fotbollsbilder. Men här blev jag nöjd, skön S sidoförflyttning på gång.
IMG_8866

Eskilstuna No: 6 på släptåg.
IMG_8871

Fast Karlstad sprang för fort och sexan trillade av tåget :)
IMG_8872

Utan den västliga brisen hade dom fått ställa in matchen, iaf fått dropp i pausen. Så äckligt varmt var det.
IMG_8877

Jag tyckte Eskilstuna Sharks hade ett förjävligt snyggt matchställ asså. Domarens också, jag tycker alla domare skulle köra med Sv/Vit randigt bara för syns skull.
IMG_8879

På den parkbänken där såg jag min första fotbollsmatch. Fast då var ogräset bredvid planen var så högt att jag fick sitta på ryggstödet. Öm röv två ½ timme senare ¿
IMG_8902

Nico letar efter en runner att passa till medans Karlstads försvar knackar hårt på dörren.IMG_8911

Jump block.IMG_8913

Efter en snabb time out och vätskepåfyllning för Eskilstuna…
IMG_8926

..så blåste domaren GAME!
IMG_8928

Sen var det dags för spelarnas traditionella skaka tass.
IMG_8944

Och för motorcykelkillarna i E-Type byxor att åka förbi.
IMG_8767

Domarna skakade med funktionärerna.
IMG_8935

Sen fick jag uppleva den märkligaste show jag nånsin sett från en gräsplan.
IMG_8947

Den lilla delen av Eskilstuna Sharks klack som stod kvar på läktaren ställde till med en grym show som innehöll både pom poms och ge mig ett E ge mig S osv.. vad blir det?
IMG_8953

Tjejerna vrålade tyngre än ett regemente, högre än en division Viggen. Men inte högre än en Motörhead konsert. Riktigt kul att se deras engagemanget & glädje.
IMG_8954

Carlstad Crusaders körde med sin gamla beprövade människogrop där dom skriker Toga! Toga! Toga! Toga! oga! Toga! Toga! Toga!
IMG_8958

Nico och en kille som spelade lufttrummor går av planen.
IMG_8965

Kommentera

