Lammbergets järn & cykelverkstad

P1270497

Jag var ner till maskinverkstan på Lammberget på jakt efter en M5 X 25 insexsskruv för några veckor sedan. Men sånt smått & gott hade dom inte på det bygget :(
IMG_7617.

Innan jag drog vidare på min skruvjakt så kollade jag in vad gubbsen pysslade med, dom verkade faktiskt dammsuga en cylinder invändigt [?] som dom senare skulle borra ur en plugg ur eller också var det ett jack som skulle jackas i en kanna, kanske? Jag lyssnade inte så noga. Säkert inget som du är direkt intresserad av att skriva en bok av heller.
P1260009

Autofokusen var väldigt svajig trots att både jag och motiven stod relativt still. Dammsugaren läckte liiite ur filtret–> Kanske var det därför AF’n betedde sig så omoget.
P1260009

Precis som jag skulle lätta sa han i kalsongblått Det är nog ett höl i dammsugarfiltret med jordens största leende på sina läppar :)
P1260011

Och när dom insåg att dom hade damm/rök fyllt hela jävla verkstan så började dom ba skatta som tokige fismåsar…
P1260006

Eller kanske skrattmåsar :)
P1260007

När dom tillslut hade fyllt precis hela verkstan och knappt kunde se nåt och jag var bombis på att det skulle bli filterbyte i dammsugaren, men där trodde jag dretfel.
P1260010

Nä då åkte dammsugaren ut på trappen i stället :)
P1260017

Sen var jag förbi verkstan några veckor senare. Dammet hade lagt sig men cylindern stod kvar på exakt samma ställe. Nu gnistrade det om den. Mycket fotointressant.
P1270477

Sedan började det ryka grå/vitt om den gröna cylindriska saken.
P1270454

När han sedan avslutade med ett schysst valborgsfyrverkeri-tomtebloss-gnistregn, så tänkte jag: Den där verkstan är ju som värsta foto upplevelse huset :)
P1270446

Kommentera

