Nånting som skulle göra mig en smula irriterad / Nu förstår jag varför snickare alltid går runt med en stor plastpotta på huvet

IMG_0183

En kômpis till mig tycker bloggen har gått lite i stå. ”Men om du kirrar att lägga in ett två-titels inlägg innan nästa helg så tar jag tillbaka stå-uttalandet” sade hon. Så kvällen efter kritiken [i söndags ] tog jag en uppfriskande promenad genom Karlstad downtown för att rannsaka mig själv. Karlstad var en nedsmutsad stad vid denna afton.
P1280426

När jag kom fram till nummer 12 på Östra Torggatan sa jag w.t.f lite halvtyst för mig själv.
P1280460

Det är ju för fan klinkers??? Men vart kommer det ifrån då!
P1280476

När jag snabbt kikade upp för att försäkra mig att det inte hade börjat regna klinkers från himlen såg jag att fattades en massa klinkers på den halvår gamla fasaden.
IMG_0168

Så om jag hade bott i detta hus och fått en sån där stor klinker i huvet hade jag garanterat blivit ”En smula irriterad.” Om jag hade överlevt asså :-)
P1280469

Sen insåg jag att det inte bara var klinkers som hade rasade från tolvan. Vart är E’et liksom? Nu förstår jag varför snickarna alltid går med hjälm på skallen.
IMG_0192.Nu förstår jag varför NCC inte är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag

Kommentera

