Undrar vart Kalle Stropp tog vägen

P1270095-2

När jag stod i snabbmatskön i fredags så hörde jag ett väldigt och närmande släpande ljud runt husknuten. Kommer du ihåg hur stora fet-tv kartongerna var förr? Eftersom jag inte hörde nåt motorljud så lät det lite som att nån hade bundit fast en 32″ tv-kartong, med tv’n kvar i efter en cykel och nu var på väg till fet-tv återvinningen, efter en 90 ost med allt på :) Men när ljudet kom inom synhåll så var det en låg röd Passat utan kartong som åkte i ca: fyra km/h. Shit nu har stackarn ”råkat” sänkt bilen för mycket i kväll… tänkte jag när den hasade förbi köns alla stirrande ögon & vidöppna hamburgarhål. Tror ingen av oss såg dom läckra däckhållarna, ba hazzz ljudet!
P1270080

Fast när jag åkte förbi hasaren i gårdagens underbara solsken så upptäckte jag att Grodan Boll Kermit the frog hade hängt sig i hasarens bakre bogserögla och att det hasande ljudet som till och med överröstade knacket från spisen eventuellt kan knytas till Kermits gigantiskt stora gröna fötter. Inget är omöjligt när det handlar om grodor :)
P1270100

Kommentera

