Mötte Pelle häromdan

P1240760

Såg Pelle när han rotade runt i en grässlänt, helt plötsligt så hoppade han rakt upp en 40-45 cm och landade med klorna utfällda, sedan blev det precis som att hans ben var gjorda av fjädrar. Pelle började hoppa jämfota på alla fyra tassar. Jag skrattade som en dyngrak apa samtidigt som jag slet som ett djur för att få upp väskan och fram med kameran, när Pelle hade gjort ca: en 12 hopp så fick jag av linslocket. Då kuta Pelle fram till mig och började smeka och gosa med mina ben, fan vad trött jag blev asså :) Det var alldeles för för mörkt för att fotografera ”kattjakt in action” just då, så egentligen så hjälpte Pelle mig från att utföra ännu ett fotografisktmissfall.
P1240758

Efter att Pelle hade hårat ned mina byxben så sprang han iväg, och jag ba med gråten i halsen: Men Pelle, kan jag inte få ta en bild. BA EN BIld… Då vände han sig om :)
P1240755

Jag gillade egentligen inte bilderna i detta inlägg, både dåliga & trista. Men när jag åkte hem idag så beslöt sig Radiotjänst att jag skulle plågas med djävla RADIOTEATER!!!
HAN: jag körde över en katt!
HON: en katt?
HAN: ja en katt, djuret utan svans och öron.
JAG: men har det svinet kört på Pelle?
HON: men herregud!
JAG: nej vänta nu Pelle hade ju öron, två till och med :)
JAG: äsch jag publicerar Pelle inlägget när jag kommer hem. Dret samma om bilderna är värdelösa. Katter ä kul !

P1240759
Mitt utlåtande om Pelle blir följande: Förutom cool & smart, totalt värdelös som musjägare och mycket snäll och tillgiven. Svarar på främlingars rop men taskigt ordförråd

Kommentera

