Det faller lätt snö över snö som ska falla över snö som fallit

P1260238

När jag var på väg mot biblioteket igår så blev jag överföllen av små vita luddiga snö änglar som kom flygande från himlen. [bibblan är till höger i bild ]
P1260170

Snöfallet var väääligt svårdokumenterat. Eller ser du nåt snöigt :-)
P1260127

Men när det kom en resande/musikant/tiggare och knallade förbi mig så tog jag såklart en bild på bälgspelet han hade hängande på ryggen, så ba fick jag till ”The Money Shot” Det blev inte direkt vackert, men det visar i alla fall vad jag tuggar om. VIT SNÖ!!
P1260137

Tillbaka på vägen mot statsbiblioteket så tänkte jag: tänk om man kan få lite snö att synas mot den svarta bakgrunden på Ringare Kennys turne affisch? ja testar…
P1260182

och jag testade…
P1260183

och jag testade…
P1260177

Mot ett vitt lastbilsskåp blev det exakt lika dåligt resultat som mot Kennys affisch :(
P1260198

Några timmar senare när jag fotvandrade runt i Karlstads sista ”parkera gratis” stadsdel så började det igen. Fast denna gång kändes det mer på allvar. The real deal!
P1260210

Som tur var så låg det ett schysst kaffehak inom stegavstånd som välkomnade mig och min fotoapparat med både öppna armar och värme.
P1260251

Genom grinden till haket tog jag några ovädersbilder. Åter igen var det hopplöst att få med det vita. Denna gång var det även utblandat med hagelkulor.
P1260215

Fast på cyklomanernas hållning gick det och se att det inte var kalasväder i alla fall.
P1260222

hihi
P1260227

En sån där XXXL jackluva såg rätt skön ut att cykla i.
P1260245

Han som såg ut att va mest pissed off över underverket var knutten.
P1260252

När jag hissade upp isot från 100–>500 kom jag upp i 1/400 i slutarhastighet. Och då fastnade snön. Tidigare på dan körde jag på !/4000 och då fastnade inte kornen?
P1260274

Som på julafton :)
P1260277

Fast utan alla glada barn :(
P1260283

När kannan var uppdrucken och jag skulle dra hem var asfalten sommartorr igen. Men då kom nästa ”underverk” En övergiven brevlåda på trottoaren?
P1260293

Eftersom jag inte hade nåt stativ med, och var orolig att bilden skulle bli för mörk för att publiceras så tog jag en bild till, samtidigt som en bil svängde ut i gatan och belyste lådan. Nu behövdes det inte men jag ville ändå ta tillfället och visa & tipsa dig hur en Wermläning gör när han lider brist på fotografens bäste vän: LJUS
P1260295

Kommentera

