Än en gång så vred sig planeten jorden, latin:Tellus, symbol: ⊕, den tredje planeten i solsystemet räknat från solen.

IMG_6757

Jag såg en målad apelsin -en MÅLAD apelsin!! Den målade apelsinen låg och sken på en papperskorg och signalerade ”Kom igen nu Fenan, fotografera mig! Jag nappade direkt, men eftersom jag hade tänkt köra f/1.4 och bakgrunden låg i dödens skugga så visste jag att detta skulle ta tid. Körde denna testbild på 1/3200 men tyckte den blev en gnutta för mörk mot den dödsmörka bakgrunden.
IMG_6749

Denna körde jag på 1/2000 och tänkte jaha du, det var visst en f/1.4 1/2500 dag idag. Och försök att kolla så nästa bild blir rak också!
IMG_6751

När jag skulle ta den slutliga bilden låg apelsinen i skugga¿ Så ba hade sola snurrat förbi den målade bapelsin djäveln Fan va trött jag blir på sånt här asså!
IMG_6752

Ps, innan du går all in och ska trösta the Fenan så kom ihåg att detta bara är en fabel, iof en sann fabel från en ekta Werlänning. Men inget mer, hade ju lätt klarat biffen med både den första och den andra bilden. Fast vad ska man med en bild på en målad apelsin till egentligen, är det nån av er som har tänkt på de’rå?

2 thoughts on “Än en gång så vred sig planeten jorden, latin:Tellus, symbol: ⊕, den tredje planeten i solsystemet räknat från solen.

  1. …”Fast vad ska man med en bild på en målad apelsin till egentligen, är det nån av er som har tänkt på de’rå?”…
    Ljus studier, så klart.

Kommentera

