Ett litet rött fönsterlöst hus med ruggigt bra utsikt

IMG_8412

Såg några riktigt schyssta hôlkar när jag var ute och knallade sist.
IMG_8413

Himlen gick i väldigt vykorts blått denna dag.
IMG_8408

Efter en stunds beundran såg jag att alla dom röda hôlkarna var riktade mot en och samma veranda… Aha nu förstår jag… Det är verandaägaren som har tillverkat dom läckra hôlkarna och spikat upp dom så hen har full kontroll över fôgglera när hen ligger i sin Baden Baden och sörplar kaffe. Smart verandaägare asså!
IMG_8418

Grann-hôlkera var inte lika stiliga.
P1220333

Och framförallt så var det inte många av dom som satt där dom skulle.
P1220338

När jag kom ut på vägen igen såg jag denna, förstod ganska omgående att det var mitt eget skoavtryck som satt på ”kôrven”. Så jävla äkkligt!!
P1220331

Kommentera

