aTT Rita pilar på bilder borde fan kriminaliseras

07

Jag flydde undan kylan, in till en 25 + 25 minuter lång handbollsmatch häromdagen. Skulle ba bara ta en bild med yuppienallen och att berätta ”här i Kallsta är det kallt minsann!” Fast när Nr 2 i det svarta laget imponerade stort så blev det en bild till. Jag tror att hon bara gjorde två mål under hela matchen, men ni skulle ha sett dom. Bägge gångerna så hängde det en tre fyra Helton spelare i hennes armar men hon fick in bollen ändå, och när bollen gick in så skrek hon ut ett sånt lyckligt JEAAAH! att jag blev helt rörd. En riktig kämpeinsats. Såna känslor visar inte ens killarna i division tre, ja inte ens tjejerna i Allsvenskan heller för den delen :)
108

Sen hände det värsta som kan hända inne på en idrottsarena, så jag fick ta upp yuppienallen igen! Ser du den vita pilen som är riktad mot grinden som hänger lite på vid gavel? Den grinden ska alltid vara stängd. Under matcher så ingår det faktiskt i domarens ansvar. Häng med nu för alldeles strax kommer du få höra den chockerande sanningen bakom varför grinden inte var stängd utan hängde på vid gavel på denna bild.
106

Det var nämligen två små ong-huliganer som sprang A. allt dom orkade åt höger längs läktaren till stop sedan ner och B. tillbaka längst ned på läktaren. Vid C. tryckte den minsta av dom, en liten tjej med napp i käften upp grinden, jag vet inte hur gammal hon var men hon var iaf kortare än grinden! [det är hon som är närmast i bild ]
103

Efter henne kom storebror och stängde grinden och sedan sprang han pil A. B. C. för att komma ikapp syrran. Så höll dom på varv efter varv. Jag skattade nästan ihjäl mig!
102

Tyvärr var brorsan lite för klen för att få igen grinden helt. Så efter att domarinnan [pilen ] hade fått stänga grinden rätt många gånger så gav hon lilltjejen ett rött kort på grund av grov läktar-huliganism. Eftersom det blev GROV så tror jag att det blir minst tre års läktar banning också :( Snacka om taskmört till dummare!!
205

Kommentera

