Åte nån go baguette på sistone ?

IMG_8119-2-6

Tja Fans!
Tänkte ba visa några random-bilder från Karlstad förra helgen. Klockan 14:30 var himlen väldigt blå. Karlstad kriminalvårdsanstalt låg i huset till höger i bild. Det är fängelsemuren ni ser i botten av bilden. Frågor om vart jag lagt skärpeplanet ombeds vänligt men bestämt :)
IMG_8134-2-11

Klaräven är fortfarande skinade vit.
IMG_8191-2-20

Isen är som ett 80 papper mot plankorna på Duc d’alberna.
IMG_8185-2-16

Vissa går till och med av från trycket av isen. Hon är en tuff älskarinna om vintern Klaran!
IMG_8188-2-17

Hittade ett tvåradigt pyramidbälte. Är du intresserad av ett pyramidbälte med äkta corrosions-patina så kan du få köpa en handgjord och signerad karta till platsen för endast en tjuga ink, frakt.
IMG_8146-2-14

Eftersom det blåste så mycket och kallt fick jag avbryta fotograferingen med en värmande kopp på idrottshuset. Det pågick en mini cup där, och en av föräldrarna från Götet såg ut att ha drabbats av nån ögonlocks-sjukdom. :) Jag tyckte det såg för härligt ut med ena handen under hjässan, andra i fickan och fötterna på golvet och kepsen på :)
IMG_8201-2-24

Eftersom jag frös som en gnu så kollade jag på en av matcherna. När karlstadlaget tog en time-out så stormade en tjej ur publiken på kanske 7-8 jordsnurr planen. När hon fick tag på matchbollen så började mamman gapa ”Kasta den i målet” ”Får jag det” svarade tjejen på dretskön goa gubbar dialekt. Då skrek varenda sillstrypare på läktaren ”JAAA” och började klappa i takt så högt att man kunde tro att det var Carolina Evelyn Klüft som stod där nere, och att planen var Olympiastadion i Helsingfors.
DSC_0139-27

Så började hon älga iväg mot målet, klappet från läktarna ökade!
DSC_0140-28

PANG! Rakt i mål! Tyvärr är ISO 200 max på min Experia så bollen gömde sig i gröten av rörelsoskäpa :)
DSC_0141-29

Fräckheten hos flickan och värmen från publiken gjorde detta till helgens i särklass största idrottsupplevelse!
DSC_0148-30

Btw! När jag tog en bild på flaggorna som hängde på halvstång under prinsessan Lilians begravning.
IMG_8122-2-7

Så kom det en kille med två dretstora brödbackar, fulla med fyllda baguetter stående på styret och cyklade förbi mig. Men vad fan äre som pågår liksom??
IMG_8129-2-8

Dagen innan så mötte jag nämligen en kille som kom gående med en 15-25 baguetter i en genomskilling plastpåse. En baguette relaterad fotoupplevelse är väl egentligen ingenting. MEN TVÅ DÅ! VA?
P1210711-2-2-31

9 thoughts on “Åte nån go baguette på sistone ?

  1. Du kanske helt enkelt längtar efter en mumsig baguette på ett av Karlstads konditorier?

    Det här kallas för synkronicitet. Citat från wikipedia: ””är ett begrepp som står för ett iakttagbart meningsfullt sammanträffande utan orsaksmässigt samband”
    Synkronicitet är ett intressant själsligt händelse. Det ditt inre tänker på, kan ske i den yttre verkligheten, ibland kan det ta flera dagar innan länken fungerar, andra gånger sker det samma dag. Jag ser det som en ‘bro’ eller ‘länk’ t.o.m en påtaglig realisation från ditt inre till det yttre. Mycket intressant.

  2. Tja Babs
    Men alla andra gånger som jag vet att jag har varit dubbelsugen på baguette, då har jag aldrig sett någon med onormala mängder baguetter. Och förresten så drog jag först i mig en baguette igår. Nio dagar efter jag såg den senaste baguettemannen. Eller ligger nio dagar inom felprocenten?

  3. Djuppsykoanalytikern Carl G Jung pyntade uttrycket synkront. Han menade att materia och psyke i verkligheten är ett och samma fenomen. Det ena inifrån sett och det andra utifrån. ”Med synkronicitet, menas, *ett meningsfullt sammanträffande* av yttre och inre händelser, utan kausalsammanhang. Tonvikten är lagd på ordet ‘meningsfullt’…”

    Dock om det ‘bara’ handlar baguetter, så det du skriver gör mig nöjd eftersom vi, människor av idag negligerar psykets kraft alltför mycket, alltför ihärdigt. Flertalet tror inte på sina natt drömmar. Andra säger att de inte drömmer alls. Det verkar som om, vi helt enkelt struntar i den delen av oss. Intuitionen är det viktigaste mentala verktyg en människa kan besitta. (jag skriver inte bli besatt av, för det är fel) Antingen blir du besutten, eller så besitter du din värld.

  4. Hello Babbis
    Jag drömmer oftast att jag blir jagad, slagen eller mördad. En gång så låste godsägare Göran Persson in mig i ett frysrum. När jag hade suttit där inne ett par timmar kom han in med en pistol och skulle ge mig ett nackskott, men precis i sista sekunden så ändrade han sig och sa: jag ska nog plåga dig i ett par dar! Sedan sköt han ett skott bredvid mitt öra så min trumhinna sprack. Då vaknade jag som tur var.

    Jag vågar inte tro på mina natt drömmar, inte heller tror jag att mina natt drömmar kan vara nyttiga. Däremot tror jag på att drömmar är enbart till ondo och att de är skapade av satan!

  5. …”Nio dagar efter jag såg den senaste baguettemannen. Eller ligger nio dagar inom felprocenten?”…
    Jag brukar ha en marginal på cirka en månad. Det beror sig på vad det gäller dvs vilken process i livet som existerar. Ibland har det meningsfulla sammanträffandet skett samma dag.

    ….”Jag drömmer oftast att jag blir jagad, slagen eller mördad”…
    När du – inte – får det här dröminnehållet, vad drömmer du då? Ingenting? dvs att du inte kommer ihåg vad du drömt?

  6. Tja BAB
    Jag kommer alltid ihåg vad jag drömmer om och vaknar oftast upp svettig som en gris när det hemska sker!
    Du snackar fotografisk process nu va, typ tele eller vidvinkel fotografi eller analogt fotografi? —> ”vilken process i livet som existerar”

  7. Alla processer som foto inte ingår i låter som väääldigt trista processer…

Kommentera

