The Snygga Wedding Couple

P1160126

När jag åkte längs Museivägen för ett tag sedan så såg jag nåt i en jääättestooor kjol så tänkte jag direkt; Är det inte Katitzi Taikon som går där framme i vitt?
P1160119

När jag kom lite närmare och såg slöjan och kostymen på killen till vänster så slog det mig; There’s a wedding to be, walking on the sidewalk at two a clock.
P1160121

Jag hade redan en sen ankomst till ett annat arr som jag skulle göra den dagen, så att stanna och be dom posera för en bild fanns inte i mitt trånga tidschema. Jag tyckte även att dom såg rätt sura ut bakifrån. Lite bröllopsgnabb kanske? Så jag tänkte; Äsch jag ba hänger ut kameran och tar några bilder medans jag ciklar förbi.
P1160122

Att dom skulle ha varit sura vet jag inte vart jag fick ifrån egentligen? Bruden var så glaaa och vacker att att jag blev helt bländad av henne! Brudgummen såg ingenting :)
P1160127

På tredje bilden vaknade Brudgummen till samtidigt som jag ropade GRATTIS! [fast då hade jag redan kärat ner mig i den underbara bruden, och menade det inte ett dugg ]
P1160128

Framför dom gick det en Canonista och stilade med sitt 24-70/2.8. Hon hade även ett 70-200/2.8 hölster hängande på axeln. Vilket smart bröllopspar, att ta in en Canonfotograf för att dokumentera denna dagen asså! Några minuter senare kom jag på att jag stängde ju av AF ‘en när jag nattfotograferade igår. Gissa om jag kände mig dum & sur, och att jag bara ville lägga mig ner och självdö. Det vackra leendet down the drain asså! Men när jag kom hem såg det inte alls illa ut. //nöjd & gla fotograbb
P1160129

One thought on “The Snygga Wedding Couple

Kommentera

