Släpp fångarne loss, det är vår!

Bank Box

Alltså, Karlstad har varit underbart de senaste två veckorna. Soligt och varmt på dagarna och dretkallt på nätterna, och detta har verkligen dragit igång Karlstads alla esteter. Nya lappar, klistermärken och tusch-åsikter varenda dag. Hundägarna är dock precis lika äkliga som vanligt. Varför gör inte polisen något? Va va va VA?
P1200074

Det började ungefär samma helg som Andra chansen var och hälsade på här i Karlstad. Då bombades hela stan med den här alternativ mello QR-kod lappen.
P1200061

Jag riktigt ääälskar ironin i texten :)
P1190996

Vissa gillade den inte lika mycket som mig. Säkert nåt surt feminist-mello-fan som tagit ut sin frustration över att det inte kom med några tjejer med till globen. Hihi!
P1200114

Sa ja att lappen satt överallt? Jag gillade även paketeringen med maskeringstejpen som fästelement. Ger mig en känsla av medvetenhet, även om jag vet den ej är riktig.
P1190983

När Karlstad kommun ska lappa så blir det en högst upp i mitten och en längst ner i mitten för absolut dretsämst tydlighet. Känns som att hen som kom på den sopiga metoden antingen hade en kritvit käpp eller så har hen gjort mer än en volta för drograttfylla.
P1190637-2

Kanske var det även samme filur som kom på att allt klotter på kommunal egendom ska demonteras bort med värmepistol och sedan skrapa så hårt att topplacken går bort och den läckert diarréfärgade grundfärgen kommer fram och visar upp sig för skattebetalarna :)
P1190686-2

Nya [för mig ] klistermärken i massor har det kommit upp på stan.
P1190981

Även nya klistermärken med politiska förtexter.
P1200040

Men det värsta av allt såg jag häromkvällen. Jag skulle ba fotograferade en affisch på miss sellout när jag… spana in silhuetten av den yppiga damen till Vänster i bild.
P1190974

Barnkanserföreningen hade täckt över bägge hennes erogena zoner. Vissa gör visst vad som helst för att komma över lite ideella stålar nu för tia!
P1200025

Omskrivningarna på löpen har också fått sig en känga av våren. Undrar vad dom hade skrivit om älgen hade åkt på skidor när han körde på människan i slalombacken :)
P1200153

Det finns siffror som visar att vänersjöfarten ökat pga alla vår-lappar som kidsen satt upp på väggarna. Allt fler pappersleveranser går nu alltså mot Karlstad, Yeah.
P1190883

Fögglera vårar så mycket dom orkar.
P1190992

Inte det fräschaste, men jag tror att detta cykelställ är Karlstads populäraste foto-spot just nu. Jag har iaf inte gått förbit utan att det stått en fotolog där. klickat.
P1190993

När jag husograferade häromdagen så kom en gren i vägen för min fotoapparat och när jag skulle flytta den lite så blev jag helt görkletig i handen. Nu syns det inte på bilden [skuggan] men knopparna såg ut att de hade blivit glaserade med tre medeltjocka lager sockerglasyr i en varmluftsugn. Så nu kan det nog inte vara många månader kvar innan kommunen får tummen ur och sopar bort allt elakt grus på cykelvägarna :)
P1200086

Ööööveralllllt!!!
P1200058

Kommentera

